Gå til innhold

Føler julepresangene jeg gir er bare dritt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I alle fall når jeg hører de som gir presanger til naboer, venner, svigerforeldre etc til nærmere 1000 lappen.

Har gitt svigerforeldre og mine foreldre digital fotoramme inkl minnebrikke med bilder av ungene på, samt bilder som er tatt av oss, og i bhg innrammet, føler liksom at dette ikke er nok og dro ut og kjøpte hver sin fleecejakke til 599 stykket så det ble jo flere tusen kroner ekstra. Er redd for at de skulle bli skuffet over julepresangen de fikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oy, jeg syns det var mye jeg.. :) Digital fotoramme er jo ikke billig.

Tror nok mange gir over evne, eller skryter litt.. Og om noen gir en gave til mange tusen, så er det ikke sikkert at den slår an hos mottaker, eller er bra..

Vi har holdt oss til ca. 200-500kr per person i gave.. Syns det var mye jeg.. :P Men skjønner at det kanskje er lite ifølge andres standard, men det driter jeg i.

Skrevet

Hæ ? 1000 lappen til venner og naboer, det gir ikke vi til foreldre engang.

Vi gir fra 150 -400 til venner og fam. og så kr 1000 til hver av barna...hjelpe meg, det er vel ikke om å gjøre å gi dyrest mulige gaver..

Skrevet

Få gir vel gaver til nærmere 1000lappen til andre enn sine nærmeste????

-Vi har sluttet å gi gaver til venner, nabo'er etc. har avtale om at vi heller finner på noe sammen, så har fast julebord hvert år! Kjempe koslig spes. siden det gamle vennegjengen er spredd rundt i landet nå. Tid er for voksne mennesker mer dyrbart enn penger :-)

- Hørte forresten om en venne gjeng som hadde fest og sendte en 500lapp rundt bordet, slik at alle fikk "sin" julegave ;-)

Skrevet

Mine foreldre får ikke dyre julegaver, eller jeg tenker ikke over prisen i hvertfall. Om det er spesielle ting kan det koste mer, men det er ikke så ofte. Meg og min søster har spleiset på vaskemaskin og oppvaskmaskin med vår far. Men det er jo slik vi har på hytta som alle bruker så det syns jeg er helt greit å bruke mye penger på.

Mine foreldre blir glade om de får en ting til 10kr om det er noe de ønsker seg eller liker. Og de gavene som de hiver seg over på julaften er de gavene ungene har laget, det er de som gleder mest.

Jeg er glad for at man ikke må gi dyre gaver i min familie. Vi har ikke noe fast beløp til noen, så om noen får noe dyrt ett år kan de få noe billigere ett annet.

Skrevet

Jøss, hvor har du sånne priser fra?

Vi gir for ca 200 kroner vi...

Har stor familie da, så det går mye penger til gaver uansett, men så vidt jeg vet er da alle fornøyd. Vi får for omtrent det samme tilbake også.

Skrevet

Vi gir for ca 600 kr til hver av de(6 besteforeldre)

1200 kr til hver av barna våre. 300 kr til nevøer/nieser.

Skrevet

Jeg jobber i bokhandel og møter i disse dager lange køer av mennesker som kjøper gaver for mellom 100 og 300 kroner til sine nærmeste. En tilbudsbok får du for 99-149 kroner, og en nyhet koster gjerne mellom 299 og 399. Prater såpass mye med kundene at jeg vet de krysser de ut og er ferdige når boka er pakket inn. Synes det er fine og akkurat passe dyre gaver jeg. Er da ikke meningen en skal bli helt blakk heller!

Nei, kjøp moderate gaver og bruk heller pengene til å kose deg med familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...