Gå til innhold

Ang amming og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på di egentlige rettningslinjene på amming og alkohol. Har en liten en som blir 2 måneder i romjula å selv om behove for fyll og fest ikke er tilstede (er litt av en hønemor enda :P) kunne jeg tenkt meg en øl til middagen på julaften. Hvor lenge etterpå kan jeg da amme? Ser egentlig ikke at jeg orker å pumpe å styre med flaske den dagen så må jeg det lar jeg det heller være. Er ikke såååå viktig akkurat.

Det kommer jo sikkert en eller annen dag da det blir fyll og fest og samme spm der. Hvor lenge er det nødvendig å vente?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når babyen spiser ca hver tredje time kan en ta et glass etter mating, og en kan gi igjen ved neste måltid - det sa helsesøster var en grei huskeregel. Du kan jo regne på din egen promille, og når du er edru kan du amme.

http://www.klikk.no/foreldre/baby/article276098.ece

Her står det veldig greit, og der er mange andre gode tips, råd og ikke minst "murder" av mange myter som florerer også her inne.

Skrevet

okey føler meg litt klokere hvertfall :P.. Mange sier så mye forskjellig men siden dette var noe helsesøster sa syns jeg at jeg kan stole på det :)

Tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...