Gå til innhold

Erfaringer med Hepatose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har opplevd å få Hepatose i svangerskapet sitt? Setter pris på om dere kan dele opplevelsene deres! Da jeg var gravid forrige gang ble fødselen min satt i gang noen dager før termin fordi jeg fikk påvist Hepatose. Da jeg var på ultralyd på sykehuset i dag sa legen/jordmoren at de sannsynligvis ikke ville la meg gå over termin denne gangen pga risikoen for å få Hepatose igjen. Jeg har i grunnen pent lite lyst til å få satt i gang fødselen en gang til, men jeg gjør jo heller det enn å risikere noe. Er det andre som har erfaringer? Hvor vanlig er det at fødselen settes i gang før/rundt termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg

I forrige svangerskap fikk jeg påvist Hepatose i uke 36 i svangerskapet.

I løpet av uke 37 ble prøvene så stygge (verdier rundt 900-1000 på leverprøver) at jeg måtte settes i gang. Jeg husker også fødselen som ekstrem. Det gikk alt for fort og var sykt vondt.

I dette svangerskapet har jeg blitt fulgt opp tett siden uke 30. Jeg er i dag 5 dager over termin, men har helt fine prøver å ingen tegn til Hepatose denne gangen.

Jeg fikk aldri noe beskjed om at jeg måtte settes igang før terminen denne gangen hvis prøvene var fine. Jeg klødde ekstremt inne i henden og oppover armene sist.. er obs på dette nå og at det skal være godt med liv i magen.

Skrevet

hadde det sist, og ble satt igang 1 mnd før termin med skyhøye verdier (alat og asat)

har fått det igjen nå, så får ikke gå lengre enn til maks uke 38.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...