Gå til innhold

Merker man om man får hjerteinfarkt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man bli dårlig av det?

Har lest mye på nettet , men synes det står så difust.

Er en dame på 28 år, er det vanli at damer på min alder får det?

Har hatt litt vondt i venstre side (spesielt nå jeg gjesper, noe som jeg sliter med, føler for å gjespe , men får det ikke til??)

Er også litt slapp i venstre arm (men det kan være fro at jeg tok vaksnen for 2 dager sden).

Hjelp meg litt...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man kjenner om man får hjerteinfarkt. Men hos kvinner kan det ofte sitte bak i ryggen.

De fleste forskningsresultater kommer fra forskning på menn, selv om like mange kvinner får hjerteinfarkt.

Hjerteinfarkt kjennes vanligvis ut som en sterk klo som klemmer rundt hjertet og strålende smerter ned i venstre arm (hos menn spesielt)

Min svigermor sa det var det værste hun noen sinne hadde kjent. Å føde barn var ikke i nærheten!

Skrevet

En jente på din alder har ikke sjanse til å få hjerteinfarkt om du ikke har noe feil på hjertet fra før av. Det er ytterst liten sjanse. Så du kan nok bare slappe helt av og ikke tenke på det.

Skrevet

Det er ikke like mange kvinner som menn som får hjerteinfarkt. Det er bare tull. Det er flertall av menn over 43 år som får hjerteinfarkt.

Skrevet

Kjære HI, det du føler ligger nok mest sannsynligvis i muskelen. Altså ikke i hjertet, men muskelen rundt.

Hvis du puster dypt inn, og får vondt, er det ikke hjertet. Da er det sannsynligvis betennelse mellom ribbeina og brystbeinet , og da tar du bare vanlig smertestillende.

Mannen min hadde hjerteinfarkt, og det gjorde usannsynlig vondt inni brystet. Ansiktet hans ble også grålig/fargeløst. Han hadde ikke vondt i armen.

Jeg har flere ganger hatt noe som kalles Costochondritis. Det kan føles som hjerteinfarkt, men har ingenting med hjertet å gjøre. Dette er vanlig hos unge mennesker, men alle kan få det i alle aldre.

Det kan være skremmende vondt, og stikker.

Men hvis du er redd for at du har hjertetrøbbel, må du oppsøke legen din. Bare da kan du vite 100% sikkert.

Les mer her:

http://www.babyboomercaretaker.com/Norwegian/senior-health/elderly-disease/heart-attack/Severe-Upper-Chest-Pain-With-Inhalation.html

Skrevet

Hehe, jeg må le av norsken på den nettsiden, men jeg ville du skulle lese om Costochondritis der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...