Gå til innhold

Jeg tror jeg er avhengig av sukker!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver kveld bestemmer jeg meg for at i morgen skal jeg ikke spise så mye usunt, men når neste dag kommer så gjør jeg det likevel. I dag skulle jeg bare ta en julekake, så ble det en til og en til og en til og jeg føler ikke jeg har kontroll. Håpløst! Og det skjer som regel når ingen andre er hjemme. Det at jeg er hjemme i permisjon gjør det ikke akkurat noe enklere, da har man liksom huset for seg selv hele dagen. Kaker, sjokolade, boller, alt som er søtt frister.

Det verste er at minstemann som jeg ammer er så urolig og jeg er redd for at det kan ha noe med sukkeret å gjøre... Klarer aldri å holde meg lenge nok til å finne ut om det er det. Jeg vet at jeg burde ta meg sammen, og jeg prøver hver morgen, men så sprekker jeg.

Andre som har hatt det slik og har klart å slutte? Jeg trenger råd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan entyen prøve å kutte ut cold turkey. Abstinensene/suget gir seg etter noen dager.

Du kan også ta tilskudd av krom, det er veldig effektivt mot søtsug. Finnes i helsekost eller vita.

Skrevet

Ja, jeg har hatt det slik mange ganger, det tar maks to dager å ikke ha det grusommen behovet lengre. Det gjelder for meg karbohydrater generelt sett, men å kutte helt på karboihydrater gir meg mye mer ubehag enn å bare kutte sukkeret. Jeg merker etter bare en helg med litt mye sukkerholdig mat/snop så er jeg i den dumme rundedansen igjen. Jeg vil anbefale deg å lære å kjenne kroppen din slik at du vet hvor fort ubehaget faktisk går over, det er bare til å prøve fra f.eks. søndag. Klarer du mandag og søndag er du så og si i mål. Lykke til og ta gjerne krom som master og jul sier.

Skrevet

Kan hende du har et lite tilfelle av Candia, soppinnfeksjon i kroppen. Et av kjennetegnene er trangen sukker,

Jeg hadde det slik du skriver, hadde så sterkt behov etter sukker at jeg ble bortimot gal hvis jeg ikke fikk sukker, Gikk til homeopat for å få i gang renselse av kroppen, samt at jeg brukte noe som het olivenbladekstrakt tabletter. Dette rensa kroppen min skikkelig bra, og har faktisk ikke hatt søthunger eller sug etter sukker siden da. Er 4 år siden

Skrevet

Jeg tror ikke, jeg VET at jeg er avhengig!!! Håpløst tilfelle! Kan ikke ha noe av søtsaker i huset, men på et mystisk vis så kommer det i hus allikevel.

Skal ta meg selv i nakken og skjerpe meg, men tenker jeg venter til etter jul. (flink til å utsette det.... jada...)

Skrevet

Kutt det helt ut - det har jeg gjort (i forbindelse med slanking)

Ikke kjøp det inn - da kan det ikke friste...

Er helt klart litt ekstra utfordrende i forbindelse med jul da.

Skrevet

Begynn å ta krom.. og prøv å ha litt selvkontroll.. det går an å si nei.. se hva som skjer.. Unngå sukker i det hele tatt..

Vi har ikke sukker.. bruker ikke sukker, vi spiser aldri godterier, og drikker aldri saft og brus, spiser ikke kaker osv heller.

Og ikke savner jeg det heller..

(og ungene liker det ikke, for de er ikke vant med det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...