Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Skikkelig sur i dag, trengte ny BH til jul, og dro ut på shoppeferd. Av alle butikkene jeg var på fant jeg kanskje 4-5 som passet, EN som var fin av de som passet, og alle kostet over 400 kroner. Jeg har BH-størrelse 75 E. Ser på alle de andre stativene at BH-er i A, B og C for det første fins i mange flere varianter, og til helt andre priser. Hva er greia? Jo større pupper, jo rikere dame? Jeg har ikke råd til dette her. Jeg syns det er rett og slett diskriminerende. Hva er BH-størrelsen deres og om den er a la min, hvor handler dere BH?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Er dette den store BH dagen? (og da også de store BHenes dag)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 Tydeligvis, men dette er ikke en tulledebatt. Jeg blir skikkelig frustrert av å måtte bruke så masse pener på det og vil høre hva andre syns, erfaringer, tips til hvor man kan kjøpe. HI.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 Det er veldig vanskelig å finne bher for oss storpuppede jenter/damer, dessverre. Må ofte dra på spesialforretninger, kan ikke akkurat gå på H&M og sånne butikker og kjøpe det, er sjeldent de har store størrelser der, og hvis de har det så er de vanligvis stygge. Jeg sliter selv med å finne bher, bruker "bare" 85 dd, men det er stort nok til å ikke finne bher hvor som helst. I de vanlige kjedebutikkene er vanligvis det største du finner i D-størrelse, hvis du er heldig. Skjønner frustrasjonen din, HI. Hilsen jenta med bare to bher som passer.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 Hvis det stemmer (noe jeg ikke vet fordi jeg selv bruker 80B) er det KJEMPE urettferdig! Klem fra nn over her.
Agehya Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Kjøper som regel mine hos www.figleaves.com. Finner utrulig fine BH'er til halve prisen av hva det koster i Norge. Bruker forresten 70G, og har aldri funnet en fin BH i Norge for under 450 kr.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 Change har masse fint, og ofte rimelig. De fleste BHene er noe dyrere enn HM, men de har jo ofte salg også. La Senza har også en del, men der syns jeg ofte de har litt mer silikonpupp bher.
2 små og en undulat Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 Agehya: Takk for tipset, her var det masse fint undertøy:D
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #9 Skrevet 11. desember 2009 Søsteren min jobber i undertøysbutikken Trimpuh. Hun fortalte at i kjedebutikker så er vanligst med A, B og C så har de kanskje et par høyere.. Så skal du ha høyere enn C så burde du gå i undertøysbutikk som Triumph eller La Senza. Det er dyrere men det er ordentlig kvalitet også
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #10 Skrevet 11. desember 2009 Kjenner frustrasjonen! Har selv 70 H - så stort at jeg faktisk må stave alfabetet inni meg før jeg husker hvor langt opp jeg skal ^^ Jeg kjøper BHer på change og de har kostet fra 360 og opp. Syns det er veldig kjipt å ikke kunne slenge med en BH til 180,- på HM feks når jeg er på shopping-. Må jo nesten spare i flere år for å gjøre nye innkjøp jo.. Sukk.. Husker den gang jeg hadde en fyldig C- cup. Det var tider det!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #11 Skrevet 11. desember 2009 hvordan finner man bh str sin i UK-size...? Jeg har 70 E/F..
lindynatt Skrevet 11. desember 2009 #12 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har gode utenlandske (engelske butikker) å anbefale Sverger selv til bravissimo (www.bravissimo.com) har størrelse 36(75) ff www.brastop.com har en del gode men ganske billige BHer. Har gitt opp å finne Bher i butikkene, hvis de har størrelsen min, er det noe ala bestemor BHer som er lite sexy og fint... Ang størrelsene en "norsk" 80f er en engelsk 36ff 75 er 34 70 er 32 Hos brastop får man fine Bher for under 20 pund...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #13 Skrevet 11. desember 2009 Dette er nok dessverre noe du bare må innfinne deg med..... Jeg bruker seg 75 G, og må gå på undertøysforretninger for å finne riktig str. Alle billigere butikker som H&M, Cubus etc. har jo ikke så stort. Så BHene mine koster 500-700,-. Så jeg har ikke mange BHer for å si det slik!!! Skikkelig teit at det skal kunne koste så mye, og jeg skulle gjerne ønske jeg hadde hatt C eller noe, og dermed kunne kjøpt billigere BHer...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #14 Skrevet 11. desember 2009 store pupper er noe dritt... gleder meg syyyykt til jeg kan legge meg under kniven og bli kvitt mine 85h... møkklei av å alltid betale det hvite i øynene for å få en skikkelig bh, og sexy er vel ikke et ord man bruker om dem! som sagt, jeg gleder meg til kniven...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #15 Skrevet 11. desember 2009 Hehe har irritert meg kraftig over dette i mange år, bra å høre at det er flere.. Men tenker som så at når jeg bruker 400 på en så er det skikkelig kvalitet og den varer ganske så lenge..
Monajenten Skrevet 11. desember 2009 #16 Skrevet 11. desember 2009 Jeg bruker 65F og G, og jeg kjøper for det meste bh´er på Change. Der koster de rimelige rundt 300,- og det er ikke sååå gale i forhold til mange andre undertøysforretninger. Ellers har jeg handlet litt på bravissimo.com og har stort sett alltid vært fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #17 Skrevet 11. desember 2009 handler også en del på figleaves.com kjempebra, men noen ganger blir det stoppet i tollen, og man må ut med ett par hundre til der... ergelig!! men sånn er det bare! ellers har de jo bra utvalg på LaLina i oslo.... (samme merker som figleaves har) men ja det er dyrt... Men man slipper jo vente på pakken da... bruker selv 80H og det er en stor pest og plage fysisk! ryggvondt og nakkevondt!! skammelig å si det; men må liksom "rette" på dem når jeg legger meg på siden ... uff og uff!! gleder meg sykt til den dagen vekta viser at det går ann å sende inn henvisningen til operasjon!! drømmer om en c-cup!! nå bare ser man på de som noe ekkelt!! stort,tungt og hengende!! ikke akkurat vakkert nei... (måtte bare skyte inn litt klaging jeg...)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #18 Skrevet 11. desember 2009 Jeg er en 65-70 H og har prøvd de fleste steder. Bravissimo og La Senza syns jeg blir ukomfortable, mens change faktisk har mye bra som er behagelig å gå med. Ikke er de kjerringaktige heller. Har mange fine derfra, og prisene er helt ok
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 11. desember 2009 #19 Skrevet 11. desember 2009 Har akkurat fått min første forsendelse frå www.bravissimo.com, SUPER bh til £21,50, altså drøyt 200kr. Den er str 80H. La Senza har ikkje større enn G, så kan ikkje handle der. Det eg finn i spesialbutikk ser stort sett ut som slikt bestemora mi kunne gått med, og det fristar LITE å betale 500kr for slikt. Nei, fram til eg tar brystreduksjon kjem alle bh-kjøp til å foregå på nett!
Monajenten Skrevet 11. desember 2009 #20 Skrevet 11. desember 2009 Kanskje dette er noe å satse på? Undertøysforretning for big boobs, og ikke bare for de som er brede rundt, men også smale!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #21 Skrevet 12. desember 2009 Men problemet mitt er at selv om det fins en del gode BH-er i den str så er jo pupper forskjellige, og av 10 fine er det kanskje en som sitter godt. Hvordan i all verden kan man vite om BH-en sitter bra når man bestiller på nettet da? HI
Agehya Skrevet 12. desember 2009 #22 Skrevet 12. desember 2009 Jeg har returnert BH- er som er kjøpt på figleaves. Ikke noe problem det. Det følger jo med returlapp på samme måte som med f.eks. H&M, og du betaler ikke porto. Pengene kom raskt tilbake på konto. På de fleste nettsteder er det slik at du kan legge inn kommentar på produktet, og det er lurt å lese hva andre har sagt. Har mange ganger bestemt eller ombestemt meg ut fra hva andre med tilsvarende str sier. Du kan også på undertøysbutikker i Norge og finne BHer som du liker. Noter deg merket, og bestill det fra England.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #23 Skrevet 12. desember 2009 Her kommer jeg med min 80JJ Jeg har endelig funnet bher som passer i merket "Change". Er superfornøyd med de to jeg har. (ikke puppene altså men bhene...) Change selges i mange undertøysbutikker og er forholdsvis rimelig (rundt 400 kr) Jeg syns det er rimelig da jeg er vant til å måtte punge ut nærmere 800 kr for en god bh.
lindynatt Skrevet 12. desember 2009 #24 Skrevet 12. desember 2009 Det fine med bravissimo er at man kan ringe til dem og få hjelp for å høre hvordan en spessiell BH de har sitter.. Alle som jobber for dem har selv dd eller større cup og vet hva man sliter med (vel de sier at de har det..) De fleste BHer passer meg i min størrelse, men noen er trangere rundt ryggen enn andre osv. Det kommer også an på stilen, f.eks en plunge BH bør man kjpe en cup større hvis de har padding. Balconette stil bør man også kjøpe større osv.. et er litt trial and error men man kan sende dem tilbake og få dem byttet/få pengene igjen. For min del ble alt så mye lettere når jeg fikk Bher som passer og tom et par (få) som er sexy. I allefall å ha utvalg.. ikke kun 1-2 stykker..
Chupa chups Skrevet 12. desember 2009 #25 Skrevet 12. desember 2009 Uansett så er ofte BH´ene på Hennes o.l. ubehagelige og gir lite støtte. Jeg ble positivt overrasket da jeg gikk opp et par størrelser (fra C til E) og ble tvunget til å handle dyrere. Plutselig så klødde og stakk det ikke lenger, og puppene satt som støpt. Og jeg betaler gladelig 400 kr for noe som sitter så tett inntil kroppen hele dagen, og holder tingene på plass. Jeg tror ikke H&M hadde fått til gode BH´er i store størrelser uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå