Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Nei, men "koker ut i kålen", har jeg hørt. Da blir det ingenting av, eller det bare forsvinner i mengden.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 Har ikke hørt det.. Kan du forklare??????????
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 På slutten av 90 tallet var jeg det man kan kalle en "partydoper". Tygde ecstasy og danset natten lang (og dagen lang igjen...) Det hente (ganske ofte, for min del) at jeg ble ganske psykisk kjørt i hodet.. og noen folk hadde en tendens til å bygge opp om dette! Et annet uttrykk kan vel være: Kødde med hodet mitt.. ? Uansett - grunnen til innlegget var pga. alle de rare (andre? innleggene her idag - om BH strl. og Naboen.. Tror det er samme person (en mann) som "koker kålen vår" :=)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 Uttrykket "koker bort i kålen" viser til fårikål. Om man tilbereder den for lenge, så koker kjøttet bort i kålen, det blir overkokt og oppløses. Det viser til diskusjoner man bruker alt for lang tid på slik at poenget til slutt forsvinner, eller situasjoner man bruker for lang tid på slik at det ikke blir noe av til slutt.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Sammenhengen jeg har hørt det utrykket har med å huske noe. Spørsmål: Husket du å handle melk på vei hjem fra jobb? Svar: nei, det kokte vekk i kålen. Altså så har personen tenkt på andre ting og dermed glemt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå