Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 synes det er så flaut... hva gjør dere med det? jeg tror jeg må ha en overaktivblære til vanlig. og må plutselig "panikk-tisse" for så å ikke få ut alt... er så lei.. fler enn meg? finnes det håp? behandling? tror dette startet etter epiduralen under forrige fødsel.. og ikke svar knipeøvelser vær så snill, vært hos fysio og lært å knipe rett, men det hjælp itj i det hele tatt, nå har jeg knepet i 3 år... så kan vel utelukke det som behandling....
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Det der har ikke med knipingen å gjøre. Det heter Urge-inkontinens, og en må ha medisin(Detrusitol) for å få styrt det. Det er blærens signalstyrke som går litt amokk, og sender altfor sterke beskjeder om at blæren er full, selv om den bare er halvfull. Jeg fikk dette etter fødselen, men vet ikke hva årsaken er. Har hatt epidural før, uten å få slike plager. Men den første gangen ble det keisersnitt. Den gangen jeg fikk denne plagen i ettertid, så fødte jeg vaginalt. En helt grei fødsel, men med dette som en følge.....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 virker det? blir det annerledes da? kan man bli mye bedre? ekkelt å ikke kunne løpe, hoppe, nyse, le, hoste, eller favoritten:å spille handball uten å tisse på seg...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #4 Skrevet 12. desember 2009 Det kan jo være du har en blandingstype inkontinens. Og jeg tenker at du uansett skal snakke med legen om dette, og få en utredning. Det KAN være at blæren har flyttet seg(nedfall, fremfall eller noe). Og at du i tillegg har Urge(stresstissetrang, at du plutsellig må veldig på do, men at der omtrent ikke er urin). Er det bare Urge, så virker Detrusitol ekstremt godt. Det får blæren til å slappe av, og med meg ble der en bedring etter en periode med medisin. Men Detrusitol virker egentlig bare akkurat når du tar dem, og gjør deg ikke helt frisk. Selv om den kan dempe problemene etter en periode, og at du da er bedre uten medisiner.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2009 #5 Skrevet 12. desember 2009 Jeg lekker også, å har vært på sykehuset å tatt endel prøver. Skal oppereres på nyåret, som jeg gleder meg Kommer til å få et nytt liv:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå