Gå til innhold

Hjelp meg!! Treg mage etter fødsel!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødselen for 9 uker siden har jeg fått så sykt treg mage, det gjør så vondt å gå på do å gjøre nummer2.. Av og til nummer1 også. Kjennes ut som at det skal sprenge i underlivet. Jeg går kanskje på do annenhver dag og jeg tar MYE duphalac hver dag liksom... Huff... noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faar du gaatt litt hver dag? Det hjelper gjerne paa fordoyelsen. Og hvis du ammer trenger kroppen litt mer vann enn til vanlig, det kan hende det hjelper aa drikke litt mer. Du kan ogsaa prate med lege/jordmor om det da, for jeg tror det er et vanlig problem.

Skrevet

Ammer ikke og går tur to ganger om dagen, leverer eldste i bhg. Jeg spiser fiber og som sagt - duphalac er nesten som drikkevann. Jeg drikker mye vann og kaffe men det vil ikke ut. Det er et helvete å gå på do og det lukter jo så... jævlig

Skrevet

Sånn var jeg og leeenge.. svisker, lactulose, duphalac, masse vann..

det som funket best på meg var Frukt&Fiber og overmodne pærer.

Har du hemoroider kanskje? Revnet du masse?

Skrevet

Har ikke hemorider tror jeg.. Har hatt det før og det kjennes ikke ut som dette.. heller ikke noe blod i avføringen.. Jeg revnet ikke så veldig mye egentlig, men ble sydd endel, stjernekikker. Men revnet ikke opp mot anus, men mot klitoris..

Jeg er så lei. jeg vil bare gå på do. jeg blir jo oppblåst av dette

Skrevet

Kjøp Laxoberal dråper på apoteket. Start med en "liten dose" .. 5 dråper f.eks.. og øk hvis du ikke får effekt. Det er ganske så effektivt .. funka på meg..

Skrevet

To år siden fødsel her og jeg sliter ennå med hard mage. Gjorde ikke det med første. Pyton å føle seg sånn oppblåst. Jeg prøver å drikke mye vann, spise grovt brød (og andre ting med fiber), trimmer og har også oppdaget at det av og til hjelper å spise havregrøt eller lign grøt om morgenen.

Rett etter fødsel gikk det i Duhpalac, av og på i ca 3mnd hvis jeg husker rett. Etter det spiset jeg sånn avføringstablett en gang i mnd for å tømme meg.

Skrevet

Jegspiste mye Panda lakris etter fødselen, De fikk min mage igang igjen. Første gangen spiste jeg 2 store poser , :) nam nam. Tok en pose inni mellom de 2 første mnd etter fødselen,men nå er alt i orden igjen. Drikk mye vann og juice.

Skrevet

Tre ting hjelper for meg:

Begynn dagen med 3-4 ss linfrø i yoghurt eller cultura. Det sies at det skal være enn å mer effektivt hvis de får ligge en stund i væsken, men da blir de slimete, og jeg orker ikke spise dem. Prøv deg frem:)

Pass på å drikke mye vann i løpet av dagen.

Beveg deg. En kjapp spasertur gjør underverker for å få igang tarmene:)

Skrevet

Hi her.

Jeg har prøvd å ta pursennid men det ble en meget smertefull opplevelse, fikk det faen meg ikke ut. Her om dagen varj eg så desp at jeg drakk 50ml duphalac og spiste 15pursennid.. da fikk jeg gått på do ja... men jeg kan jo liksom ikke gjøre dettei lengden og nesten alle tipsene dere gir meg har jeg prøvd:(((

Skrevet

Vær forsiktig med å bare trykke. Jeg sprakk og måtte sy i endetarmen. Full narkose.

Skrevet

Toilax funker helt topp her. Er gravid å må bruke det av å til. Funker etter 5-6 timer...Deilig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...