Gå til innhold

Mannen i pappapermisjon: "Kommer du hjem snart? Vi kjeder oss!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud! Ikke gidder han å gå ut med snuppa, ikke gidder han å vaske klær hvis ikke jeg har bedt om det eller lagt fram det som skal vaskes. Det går da ikke an å kjede seg i permisjon! Det er jo alltid noe å gjøre. Også han som maste sånn på at jeg ikke måtte kjøpe ferdig alle julegavene før jeg var ferdig med min permisjon, for han måtte jo få lov til å dra på julehandel med vesla han også. Men nå som permisjonen hans har begynt, så gidder han ikke. Blir nesten litt irritert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår godt at du blir irritert. Men.. " Det går da ikke an å kjede seg i permisjon!", vel, jeg er ekstremt uenig i denne uttalelsen ;-)

Kanskje han er litt overveldet over hvordan det er å ha alt ansvaret alene? Du får snakke rolig med ham om dette når du kommer hjem og barnet er i seng for kvelden. Jeg har nå selv stått og sett ut vinduet mang en gang når jeg har vært i permisjon, spesielt med nr 1, og lengtet etter at mannen ble ferdig på jobb fordi jeg kjedet meg litt og følte meg ensom som voksen. Nå med nr 4 klarer jeg å nyte dagene mer og koser meg hjemme med vesla, faktisk...

Skrevet

Det er fullt mulig aa kjede seg i permisjon. Selv om jeg aldri manglet noe aa gjoere da jeg var hjemme med barna savnet jeg ofte voksenkontakt :) Men det er lov aa bli irritert da, he he.

Skrevet

Syns bare det er litt rart at han kjeder seg etter kun 4 dager i permisjon. Det er 5 uker igjen, så stakkars mann!

HI

Skrevet

Jeg kjedet meg i permisjon! Spesielt mangelen på voksenkontakt gjorde dagene lange. Men etterhvert ble jeg flink til å finne på ting og da ble alt så mye bedre. Så når mannen min skulle ut i perm så forberedte jeg han på at det kunne bli ganske så kjedelig hvis han ikke prøvde å aktivisere seg og ungen litt. Han skulle være hjemme i 12 uker. Dermed undersøkte han litt og fant ut at det var en åpen barnehage i nærheten av oss. Det begynte han å gå og ikke lenge etter traff han flere permpappaer der. Endte tilslutt med at de ble en liten gjeng som møtes på barnehagen, til lunsj, på shopping (hehe) og alt det som vi mammaer gjør.

Så kanskje du kan tipse mannen din om at han burde komme seg ut å finne på noe. Ellers blir dagen laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange....

Skrevet

Det er nok de foerste dagene som er hardest. Mannen syntes ogsaa det var "kjedelig" den foerste uka. Saa fikk han rutiner paa ting og kom seg ut paa turer ol. og da ble alt saa mye bedre :)

Skrevet

Har nok også litt å gjøre med at han ikke fikk bilen i dag. Og da gidder han ikke går ut, selv om det er veldig kort vei å gå til et stort kjøpesenter (vi snakker 5 minutter).

Snuppa har allerede plass i en barnehage, så de har vært på besøk der en gang. Han kommer til å dra flere ganger også, men må ha bil for å komme seg dit. Jeg var også der et par ganger før jeg begynte på jobb igjen.

Så jeg syns bare det er latskap. Han har ting han kan finne på, men han gidder ikke så lenge han ikke har bil.

HI

Skrevet

Ser dere ikke hva HI skriver da?? Det er nok han kan gjøre men han gidder ikke!! Og en som skal være hjemme i kun 5 uker klarer seg vel fint uten "voksenkontakt" noen timer daglig! Skjønner godt at du blir irritert HI! Han høres totalt tiltaksløs ut..

Skrevet

Det går ann å kjede seg i permisjon - been there, done that. Liker best å både jobbe og være hjemme med småen om en annen;o) Men mannfolk har det desverre ikke like travelt med husarbeid, julegaver, matlaging osv.. I hvertfall er min veeeeldig komfortabel med å ta sånt helt med ro hehe. Nå har ikke min mann pappa-perm da, men han er hjemme med småtassen på 14 mnd hver ettermiddag til jeg kommer hjem fra kvelds-jobben + i helgene.. Men han kan også kjede seg. Og det skjønner jeg godt. Vi har nok LITT mer nettverk med andre mødre, enn mennene har med andre fedre med små.

Skrevet

Jammen 5 småe uker da!! Kan forstå d når d er snakk om mndr men en knapp mnd? Hvis en gidder å finne på noe, trille turer, stimulere/leke med barnet, gjøre innkjøp, og ikke minst husarbeid så flyr jo de 5 ukene fort som svint...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...