Gå til innhold

Råmelk hos førstegangsfødende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig å få råmelk når man er førstegangsfødende?

Jeg har fått det allerede nå, og jeg er bare i uke 28+6! Er ikke dette litt tidlig?

Jeg har alltid trodd at det bare er flergangsfødende som får dette tidlig. Trodde ikke jeg skulle få melk før tett oppunder termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg våkna bløt under armen i uke 17, med ei tørr hvit strime nedfra vorta, som førstegangs nå... Tror det er like vanlig som uvanlig.. Kunne klemme ut da også. Måtte bare prøve en gang selv om jeg vet dette kan fremkalle rier at man ikke skal gjøre det osv. Men var så artig, så prøvde en gang.

Heldigvis lekker jeg bare når puppen kommer i klem under søvn stort sett, ellers bare en liten dråpe...

Er forresten 30+5, førstegangs..

Skrevet

Jeg tror jeg har hatt råmelka mi siden uke 22 eller mindre:) Litt plagsomt, og jeg er såååå overfølsom i brystet! Er så redd for at amminga skal gjøre vondt, selv om alle sier det ikke kommer til å bli noe vondt. We will see!!

Skrevet

He he Litt morsomt dette synes jeg, for når jeg gikk med første så hadde jeg masse melk fra jeg var 3 mnd på vei.

Våknet opp og var kliss gjennomvåt av melk. Måtte bruke ammeinnlegg på dagen. Kunne også ha pumpet meg, men gikk jo gravid så gjorde jo ikke det. Dette var veldig ekstremt synes jeg, og hørte ikke om andre som hadde det slik. Var nesten så jeg ikke trodde folk skulle tro meg når jeg fortalte det. Når jeg gikk med nr.3 så var jeg mye på nett og først da hørte jeg om andre som har opplevde det samme.

Har ikke hatt det sånn med noen av de andre jeg har gått gravid med, og dette er fjerde gang for meg. Har jo litt melk, men ikke på langt nær så mye eller så tidlig.

Og at du har masse melk nå kan jo gjøre det enklere å få til amming fra starten, uten såre bryster ;o) Jeg hadde iallefall ikke problemer med såre bryster da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...