Kristi*trebarnsmor* Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Den skal brukes til å skrive korte dokumenter, være på internett og kunne spille dvd-er og høre på musikk på. Og selvfølgelig lavest mulig pris Noen med anbefalinger?
ღMaritpusenღ Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har Acer Aspire One, og er kjempefornøyd med den! Har fått mye mer ut av pcen enn hva jeg forventet da jeg kjøpte den. Men ser et av ønskene er å spille av dvd'er på den. Vil da informere om at det ikke er cdrom på pc'n i det hele tatt! Mulig det opplyses et eller annet sted, men det fikk ikke jeg med meg før jeg kjøpte den iallefall.. Ble litt knot når en skulle begynne å innstallere programvare til for eksempel skriver og slikt. Bare så du er obs på det, vet ikke hvordan det er med andre minipc'er på dette området. Er ellers en knall pc ihvertfall!
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2009 Takk for svar! Det hørtes jo rart ut at det ikke er cd-rom i det hele tatt...! Men takk for anbefaling
babyblomsten Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 Vi har også acer aspire one.. Og vi er ikke fornøyd har hatt den på reprasjon 2 ganger.. pga noe galt med drivere og vifte.. ... men kan jo for all del hende at vi har mandags utgaven..
Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Har vel ikke noen anbefaling å komme med, bare et lite tips. Kjøpte mini-pc til sambo som julegave på MPX.no.Der går d an å sammenligne forskjellige pc'er, jeg syntes d var greit.
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2009 Takk for tips Aquarius og Lille Løve+nySpire. Jeg har vært der og tittet, problemet er bare at jeg ikke helt vet hva jeg skal "se etter"...
Fifrildi Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 De fleste mini-pc'er har ikke cd-rom/dvd-rom: Det er noe av det som gjør dem så små og lette. De baserer seg på å bruke minnepinner og usb-port. Her hjemme har vi en Wind som vi bruker på ferie etc og som står koblet opp mot Spotify til hjemmebruk. Den veier ca det samme som en pocketbok og vi er veldig fornøyd med den. Høyttalerene er ikke noe å skryte av, har den koblet opp mot eksterne høyttalere hjemme. Mye mulig samboeren din egentlig ønsker seg en liten og lett vanlig bærbar heller enn en mini-pc... Tror han må sette seg ned og tenke over hva han vil ha spesifikasjonsmessig og så får dere se på markedet etterpå.
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. desember 2009 Takk for svar Fifrildi. Da ble jeg iallfall litt klokere
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 11. desember 2009 #10 Skrevet 11. desember 2009 Jeg vil bare fortelle at jeg er heller ikke er fornøyd med min Acer Aspire one. Den er supertreg!
Gjøkeredet③ Skrevet 11. desember 2009 #11 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har HP sin mini PC, syntes den er helt forbanna ubrukelig.. Men det stemmer at det ikke er CD rom på noen av disse Mini PCene. Det er en av tingene de har ofret for å kunne lage dem så små. Jeg anbefaler å kjøpe den minste vanlige PCen du kan få tak, for disse mini PCene er virkelig noe shit..
Gjøkeredet③ Skrevet 11. desember 2009 #12 Skrevet 11. desember 2009 Signere hun over her.. Min HP er også super treg, og jeg har jo ingen programmer på den engang..
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 11. desember 2009 Takk for svar alle sammen. Det er nok en mini-pc han ønsker seg. Han skal ha den til å skrive ned ting når han kommer på de, der han er. (Han har et kreativt yrke, og i det siste har det blitt veldig mange lapper... Vanskelig å sette seg ned ved stasjonær pc og bestemme seg for å være kreativ... Tenkte (siden han ser mye film) at det var greit å ha dvd-spiller på pc'en, men som en kamerat av meg sa, da kommer han nok heller til å laste ned filmer/musikk og se/høre det rett fra pc'en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå