Trollemor75 Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Hei! Noen som har gjort det? Vi ønsker å reise til Krabi 2 uker før min permisjon er over. Har noen gode tips og erfaringer å dele? Kjenner at jeg gleder meg til en ferie, men er også litt bekymret.
mirredutt Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Vi var en mnd i Thailand når minsta var 3 mnd gammel. Beste ferien vi har hatt. Erfarte at det var litt varmt til henne på stranda, men vi bodde så bra og hadde basseng rett utenfor døra så vi var mest der. Ellers bare positive opplevelser. Jeg ammet ikke, men mme var ikke noe problem å få tak i der vi bodde (phuket).
Trollemor75 Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2009 Tusen takk Mirredutt. Jeg ammer ikke lenger, godt å vite at man kan finne MME på stedet. Jeg tenkte å ta med grøt hjemmefra fordi den ofte er med sukker i utlandet, og ellers satse på at han spiser som oss. Han er allerede et fryktløst matvrak, så jeg er ikke bekymret for at han skal finne noe han liker. Men jeg stusser litt over hvordan vi skal holde han fra å spise sand og annet... Også trenger vi en trille. Vi har en Bugaboo vogn, og har hatt den med oss på ferie tidligere. Nå skal vi reise med billigselskap fra Singapore, og får begrenset med bagasjer med. Lurte på om jeg skulle kjøpe en Bugaboo Bee...eller har noen en bedre anbefaling?
Mikitussa Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 Gled dere! Vi har vært 2 ganger i Krabi med små barn og det er helt fantastisk. Barna våre har vært alt fra 5 måneder (min bror sin baby), 9 måneder, 16 måneder og 3,5 år. Det viktigste med de minste er at de har en vogn som holder varmen ute og som har god kalesje pluss en god solparasoll. Jeg synes Bugaboo er litt "tynn" i stoffet og blir for varm inni, men det stemmer kanskje ikke helt. Vi hadde med oss en Babydan togo og var veldig fornøyd med den. Det ble ikke varmt for snuppa samtidig som kalesjen dekket mye og sammen med solparasollen holdt den henne helt ute av solen. Ellers så spiser de gjerne litt sand etc, men det er ikke noe verre der nede enn her hjemme. Vi brukte mye antibac på leker, bestikk og sånn og har holdt oss friske alle sammen. Jeg vet ikke hvor dere skal i Krabi-området, men vi har vært i Ao-nang, Railay beach og phi-phi og skal tilbake igjen i februar. Vi har også vært i Phuket (to ganger, men nok er nok :-) og i Khao Lak, men så langt er absolutt Krabi favoritten. Det er forresten ikke så lett (og ganske dyrt) å kjøpe bleier der nede med unntak av på de store kjøpesentrene, så vi bruker å ha med oss mest mulig bleier. På den måten så har vi plass til å ha med oss hjem noe billige klær etc :-) Vi har også hatt med middagsglass til hele turen. Det er lite mikroovner på hotellene, men stort sett har de fleste hotellrom og bungalower sånne vannkokere som det er god plass til å sette et middagsglass oppi. Det fungerer kjempefint :-) Grøt har vi også hatt med for den de selger der nede er fryktelig søt og ofte med fiskesmak etc. (ikke så lett å få tak i alle steder heller) Dette ble fryktelig langt og rotete og i tillegg langt utenfor det du spurte om....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå