Gå til innhold

Dagene til en 5mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere på med babyen deres? merker jeg kjeder meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her står vi som regel opp mellom syv og åtte. Da bruker vi ca en time på badet, steller meg selv + tvillingene. Bruker litt god tid, de er så blide og fornøyde når de står opp, så da lufte de seg, stelles og trener nakken. Så spiser de, og ligger en god stund på babygymmen.

Fysioterapeuten + helsesøster sa de hadde bare godt av å ligge alene, lære seg å leke på egenhånd, og det har aldri vært noe problem her. Veksler litt mellom babygym, vippestol, fanget mitt og litt i hoppehusken, de elsker den. Prøver også å gå en tur hver dag!

Så sover de jo en to, tre ganger iløpet av dagen.

Skrevet

Står opp i 8-9 tida, bruker 30-60 minutter på badet alt etter som. Så er det frokost for mini, han ligger på babygymmen mens jeg spiser min frokost. Etter en times tid vil han gjerne sove igjen, så da putter jeg ham enten i vogna og går en tur til byen eller så sover han en times tid hjemme. Så er det bleieskift og litt leking/kosing før det er mat igjen og litt mer våkentid. Sover så en time eller to til før det er mat igjen, så lekes det og koses litt. Får litt kveldsgrøt i 20 tiden, før bading og kveldsstell, og så en flaske melk rett før senga... Legges i 21-21.30 vanligvis og sover til ca 06.00...

Er ofte på besøk hos venninner, går på kafè eller bare tar en vindusshoppingrunde i byen osv.. Skal jo gjøre litt husarbeid og lage middag innimellom på dagen og, så er lite jeg kjeder meg:)

Skrevet

Høres litt ut som døgnrytmen vår det der. Men min lille liker ikke så godt å ligge alene, blitt for godt vant. Må jobbe litt med det. Når har din siste sovetid før natten? Min er våken litt for mange ganger om natten, men ikke klar for å gi mat enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...