Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 Skal snart begynne å gi den lille vanlig mat, men ønsker å fortsette å amme. Noen andre som har gjort det, og hvordan har dere gjort det isåfall?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Hvor gammelt er barnet ditt? Ville egentlig uavhengig av alder ammet h*n først og deretter tilbudt grøt/velling. Alltid brystet først;))
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 5mnd, tenker å vente til det er 6 mnd før jeg begynner med grøt.Skal de få spise seg mett på brystet da? Og hvor mye grøt/velling skal de ha i starten?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 Jeg ville gjordt det ja. Eventuelt at du prøver med litt velling før amming på kvelden. Ville startet med en t-skje eller 2 for så og gradvis tilby mer etterhvert når du ser hvordan h*n reagerer på det
Gjest Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 Jeg ammet eldstemann til han var 19 mnd. I starten ammet jeg foer hvert maaltid med fast foede og etter hvert fikk han bare vann til et par av maaltidene paa dagtid. Han fikk smake fast foede som 5.5 mnd gammel og det tok vel ca tre mnd foer jeg sluttet aa gi morsmelk til lunsj og kl 15 maaltidet. I en mellomfase fikk gutten pupp etter maten. Jeg fortsatte aa amme morgen og kveld helt til vi sluttet og i tillegg ammet jeg litt paa natten innimellom, men det var mest fordi gutten vaar var plaget med en del smerter i magen ingen har klart aa finne ut hva er og ammingen hjalp.
Gjest Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 I starten skal de jo bare ha litt mat for at magen skal venne seg til fast foede. Det tar fort flere dager foer magen begynner aa produsere enzymene som magen trenger for aa kunne bryte ned annen mat enn morsmelk og tilvenningen maa tas om igjen for hver ny type mat (tenk kjoett, hvete, egg osv). I tillegg inneholder morsmelk enzymer som hjelper til aa bryte ned maten, derfor er det fint for babyens mage at du ammer foer maten i begynnelsen Naa holder vi paa aa venne minsta til fast foede og i starten blander vi litt groet i morsmelk/mme slik at det blir "velling". Hun er en ukes tid eldre enn din.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 Tusen takk for svar deres som har svart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå