Gå til innhold

Små barn med deltidsplass i barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det eller? Hvor mange dager bør et barn gå i bhg for å få noe ut av det, hvis dere skjønner det? Har ei som blir ett år i Januar, og jeg har idag tenkt over å kanskje skaffe henne en deltidsplass, slik at hun f eks kan gå i bhg 2-3 dager i uka, slik at jeg og pappa'n også får se hverandre litt mer. Hun elsker forresten andre barn.. Slik som vi har det nå, tærer litt på forholdet merker jeg. Han kommer hjem klokken 21, og da er jeg skutt etter en lang arbeidsdag+babyen+rydding.. Jeg ønsker å se han mer og at mini skal få leke med andre barn. Slik som det er nå jobber vi hver vår vakt for å få det opp i opp.. Litt tidlig å sende et barn i bhg såpass tidlig, men ønsker jo en gradvis tilvenning da. Hun skal uansett gå i bhg fra høsten av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi har deltidsplass i bhg, hun går 2 dager i uka og annenhver fredag.

Hun stortrives der og syns det er kjekt å få leke med andre barn noen dager i uka.

Hun var 11 mnd når vi begynte tilvenning, men brukte lang tid så hun begynte ikke ordentlig før hun var 1 år.

Skrevet

Vi har vært så heldig å kunne ha deltidsplass til alle barna våres i starten slik at de har fått en myk overgang :-)

Min eldste var 15 mnd da han begynte og gikk da 2 dager i uken fra kl 9-15, men dette ble litt lite fant vi ut, for han kom ikke skikkelig med i gruppen, så vi økte til 3 dager i uken, da ble alt bedre. enklere ved levering og han fikk mer ro på seg når han var der. Mellomste begynte når han var 11 mnd, da 3 dager i uken fra kl 9-15, akkurat som broren, når de var 2 år og 4 år økte vi til hver dag. Minstegutten var 10 mnd når han begynte, og da samme som brødrene, 3 dager i uken fra 9-15. Helt passe synes jeg :-) Mine har jo sovet i ca 2 timer av de 6 timene de har vært der, så 4 timer med aktiv bhg 3 dager i uken første 0,5-1 året i bhg er helt perfekt etter min mening dersom det lar seg gjennomføre. Vesla kommer også bare til å gå 3 dager i uken fra hun er 1 år til hun blir 1,5 år (pappaen tar ut sin permisjon gradert da og er hjemme med henne 2 dager i uken), men må nok være der litt lenger enn 9-15 de andre 3 dagene, antagelig fra ca 8.15 til ca 15-15.30.

Skrevet

Vesla her er snart 15 mnd. og går 2 dager en uke/3 dager neste. Fungerer kjempe fint!

Begynte da hun var 1 år. Nå får hun være sammen med andre barn, samtidig som mammaen får gjort unna noen ærender/husarbeid:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...