Gå til innhold

Hvordan få guttungen til å drikke vann??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd litt lunkent vann hver dag,men han tar bare et par slurker,lager en skikkelig grimase,så vil han ikke ha mer.. Har prøvd fra flaske,kopp og skje,men han vil rett og slett ikke ha det. Har også prøvd å vanne ut litt MME ,sånn at det stort sett bare er vann,men neida,vil ikke ha! Han er 5 mnd og får 3 måltider på dagen med fast føde,så tenkte det kunne være greit å få i han litt vann utenom måltidene.. han får melk til maten,men drikker jo ikke stort da.

Tips mottas med stor takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Jenta vår er veldig glad i vann nå (11mnd) men i starten gikk det litt tregt. Vi fant ut at hun faktisk liker kaldt vann bedre enn lunka helt fra starten, så du kan kanskje prøve det? Og hvis han tar et par slurker er jo ikke det så ille sånn til å begynne med, du får bare fortsette å tilby vann, så blir han nok vant til det etterhvert. Og jeg ville kanskje anbefale å gi vannet på kopp eller flaske, er bare styr med den skjeia syntes jeg. Vi hadde alltid koppen stående framme i begynnelsen vi, og etterhvert ville hun ha vann til maten. Jeg ammet da, så hun fikk alltid melk før eller etter måltidet, da ville hun gjerne ha vann sammen med maten. Og hvis han spiser grøt så får han jo en del veske fra den, og han får sikkert flaske et par ganger utenom til grøt/brødmåltidene også, og det er jo en del veske der. Lykke til :)

Skrevet

Frøkna vår drikker kjøleskapkaldt vann. Og det skal KUN drikkes av glass he he :) tutekopp går sånn halvveis greit, men skal iallefall ikke ha fra flaske.

Skrevet

tror du bare må være tolmodig, sånn kan ta tid:-) men prøv me vann til vært måltid, så blir det vel til slutt skal du se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...