Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #1 Skrevet 11. desember 2009 jeg er sykemeldt.. og i den forbindelse har arbeidsgiver sviktet på alle fronter i forhold til oppfølging.. de tar ikke kontakt med meg og jeg må mase om tilbakemelding. de sender meg kun mailer dersom det er noe de trenger min faglige kunnskap om. de har også gitt bort min jobb til noen andre! men dette er på en måte "greit"... det som ikke er fullt så greit er at jeg nå har oppdaget ved en tilfeldighet at de har sendt mailer om meg med mitt fulle personnummer fra/til en post-mailadresse. altså en mail adresse som alle i firmaet har tilgang til! der står mitt fulle person-nummer og beskyldning om ting som ikke er riktig. de sier også til kunder at jeg ikke kommer tilbake på lang lang tid! til tross for at jeg har sagt at jeg kommer tilbake nå. jeg er så fortvilet. jeg er ikke den første som opplever å bli skviset ut når man er sykemeldt.. men har de lov å sende slike e-poster?? hvordan skal jeg gå frem nå? hva kan jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Personnr har de vel ikke lov til å sende ut til alle nei. Skal vel kun være de som jobber med lønn/personal som har tilgang til slikt? Hvis du har mulighet så skriv ut mailen sånn at du kan bruke den som bevis hvis du skulle komme i en rettslig tvist med dem. Og hvis du har mulighet til å organisere deg så gjør det. Man kan få mye hjelp fra fagforeningene. Tror du kan ta kontakt med Nav for å høre om de kan hjelpe deg. Evt bare med råd om hva du bør gjøre.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 organisere meg vil vel ikke hjelpe så mye.. men ja jeg har tatt kopi av mailen/e... for jeg har jo også tilgang til denne postmailen!! de gjør hva de kan for å skise ut folk i denne bedriften!!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #4 Skrevet 11. desember 2009 Arbeidstilsynet!!! Mail ang. personlig info om deg, tar du med til politiet...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 så var jeg ikke psykisk knekt før så ble jeg det iallefall nå!! kan jo nesten kalle det "flaks" at jeg fikk dette som bevis... selv om jeg ikke liker dette!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Hei... Jeg har ei venninne som opplevde akkurat det samme som deg. Hun var sykmeldt og de ga jobben til en annen. De spredde også løgner om henne som ikke var sanne. Dette var sprøtt,det var akkurat som å lese om henne... Meld deg som fagorganisert,det gjorde hun,snakket med de som jobbet der og fortalte hva som hadde skjedd i forbindelse med jobben,hva som hadde blitt sagt,hva de sa osv, og hun fikk masse masse hjelp derfra...det endte med at hun fikk tilbake jobben. Selv om hun nå ikke vil jobbe der lenger så fikk hun den iallfall tilbake og kunne søke et annet sted. Ting som har med fødselsnummeret ditt osv og alt det å gjøre kan de jo ikke gi ut til hvem som helst,det sies jo at du ikke skal gi det til politiet engang sånn helt uten videre. Snakk med en fagorganisasjon,det ville jeg gjort og fortell alt og hvis mailer osv...så kan de fortelle deg hva som er lov og ikke. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 takk for svar.. har det helt grusomt akkurat nå.. og det med å fortelle usannheter fatter jeg ikke poenget med! men jeg "skjønner" det jo på ett vis.. hun gjør vel det for å forsvare seg selv og sine egne handlinger midt oppi dette her.. gråte er det eneste jeg har lyst til nå, samt sende henne en lang mail!! men jeg skal klare å ikke gjøre det..
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 are hyggelig å svare deg.. Det var akkurat det de gjorde også...for å forsvare det de har gjort.Men ærlig talt forstår jeg det ikke,det å spre løgner om andre,uansett hva de skal forsvare,det er rett og slett råttent. Men sannheten kom for en dag på den jobben,de får ikke skjult sånt i lengden....så der sluttet plutselig sjefen. Hun hadde særlig ei der som ringte henne og fortalte hva de forskjellige hadde sagt om henne....så da vet man jo hvem som er ærlig hyggelig og hvem som ikke er det. Forstår godt at du bare vil gråte.....men ikke send henne en mail,det er det ikke verdt. Venninnen min har vært sykmeldt i 9 mnd hun,og de har ringt til henne 2 ganger å spurt hvordan det er med henne,snakk om å ikke følge opp.Jeg kjenner jeg koker inni meg for hennes del...sånt blir jeg sååå sint av. Venninnen min ble også svært sliten av dette og gjorde ikke annet enn å gråte,men de hjalp henne virkelig i fagforeningen. Men som hun sa til meg,hun orker ikke å ha sånne kollegaer..så hun ville ikke tilbake,men ville bare at de skulle få seg en real smekk så det kanskje ikke skjer en gang til med noen andre. Lykke til,håper det ordner seg for deg,og du er jo heldig som har mailer da om hva de har sagt om deg....det var jo kanskje ikke så lurt av de.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #9 Skrevet 11. desember 2009 jeg skal aldri aldri tilbake dit!! det er bare tragisk.. nå har jeg jobbet der i 5år... og for å være helt ærlig så har ikke ting akkurat forandret seg til det bedre!! men jeg håper jo hele tiden... de har kun tatt kontakt med meg når de har trengt min faglige kunnskap. og to ganger ellers; for navpliktige samtaler.. ellers null kontakt! jeg vet også hvorfor sjefen lyver... for å dekke over sine egne underslag.. som jeg kan bevise... men hun håper vel jeg må gå før det tas opp! men den gang ei... det bare sårer meg så himla mye når jeg har stilt opp mer enn 200% i alle disse årene. dag som natt! og dette er takken jeg får!! sendte en noe krass mail til styreleder idag.. måtte bare si noe! så gråten sitter litt for løst... nå var jeg omsider blitt så sterk at jeg orket ting igjen.. og så kommer dette her!! tusen takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #10 Skrevet 11. desember 2009 Wow...hvor jobber du?? Dette er jo helt sykt!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #11 Skrevet 11. desember 2009 Slike eposter har de IKKE lov å sende. - Men å gi jobben til noen andre har de. dvs du har krav på jobb når du er tilbake, men noen må kanskje fylle stillingen din? -Hos oss er dette helt rutine. Er ikke jeg på jobb og kan følge opp mine kunder, må jo sjefen sørge for at jobben blir gjort, hvis ikke ville vi jo fort mistet kunder. Vi har en til en oppfølging av kundene, og klart kundene får vite at jeg er sykmeldt, og ca tid jeg skal være borte.Litt avhengig av situasjon/sykmelding etc tar kundene kontakt med meg eller med sjefen (er jeg f.eks. hjemme med sykt barn kan jo kunden ringe, så ringer jeg heller tilbake om det ikke passer) Når jeg ble gravid, ansatte sjefen en person til å ta over det prosjektet jeg satt på når jeg var omtrent i uke 12. Klart dette var gjort i en åpen dialog, og jeg synes det faktisk er helt greit, -håper han gjør det neste gang og! Jeg fikk "lettere" arbeidsoppgaver dvs oppgaver på f.eks. interne prosjekt eller "gjøre jobber" som enten bare kunne ligge hvis jeg ble sykmeldt eller at det var enkelt for andre å ta over jobben min! Når jeg kom tilbake etter permisjon, fikk jeg tilbake lignede arbeidsoppgaver som det jeg hadde før jeg ble gravid. Det at de ikke ringer, er kanskje et forsøk på å la deg være i fred, gi deg tid til å bli frisk? Det er forskjellig hvor mye kontakt folk ønsker veit du.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2009 #12 Skrevet 11. desember 2009 takk!! klart noen må utføre min jobb!! men denne personen har fått kontrakt på min jobb... og jeg har ikke vært borte sååå lenge!! og de kunne jo bare hatt en åpen dialog på dette med meg. jeg har og flere kunder som sender meg mailer og forteller at de har hørt jeg blir lenge borte. jeg får også oversendt slike mailer hvor det står det.. at de vil la meg være i fred er jo en god tanke, men burde de ikke da i allefall svart meg på de mailene jeg sender? og ikke la meg måtte purre på de både en og to ganger.. og svaret jeg da omsider får er ikke akkurat ett svar.. det er mer av typen; jeg må få komme tilbake til deg om dette litt senere!! (og da gjelder det gjerne at jeg har lyst å komme tilbake til jobb) jeg sitter i utgangspunktet i ledelsen i dette firmaet, men har aldri følt meg som en del av den... unnskyld masse syting... er bare så forferdelig lei meg nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå