Gå til innhold

Overtrøtt 1-åring, fordi pappa`n legger han for sent :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har stadig en 1-åring som er overtrøtt pga legging etter normal leggetid (ca.kl.19). Dette skjer hver gang pappa`n skal legge han. Han begynner ikke forberedelsene til legging før gutten egentlig skal være i seng. Dette resulterer i at gutten blir grinete ved legging og at han har flere oppvåkninger i løpet av natten + at han våkner tidligere om morgenen (sånn rundt 05-tiden). Har prøvd å fortelle pappa`n at dette er fordi han legges for sent og at han blir overtrøtt. Stakkar lillegutt er sliten etter full dag i barnehagen, og har behov for den nattesøvnen han kan få. Problemet er at det gjentar seg og gjentar seg hver gang pappa`n legger han. Har prøvd å forklare min mann at han MÅ legge han til normal leggetid, men han lukker bare ørene. Jeg er så forferdelig lei av å mase om det samme til min mann hver gang dette skjer. Noen som har råd å gi? Føler tilslutt at det er jeg som blir problemet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkjent problem som ofte ender med at du gjør det selv for å unngå problemet.. Noe som for øvrig er en dårlig løsning.

"Men han bare lukker ørene" er en elendig unnskyldning, du må bare ikke gi deg. Hva med å si at han får ta seg av barnet helt selv dagen etter at han har lagt ham for sent, for du gidder ikke ta konsekvensene for ham lenger? Learn by doing:)

Skrevet

hadde forsatt "gnålet" til han hadde hørt på meg og ring han halv sju og si nå må du stelle ha og gi mat for om 30 min skal han ha øyene lukket;)))

ikke gi deg, dette er jo viktig.

YOU GO MOTHA ;))

Skrevet

Innfør regelen med at den som står for leggingen også står opp om natten om nødvendig og har ansvaret frem til for eksempel kl 8.00. Funket fint her.

Skrevet

Takk for svar :-) Har vurdert å gi min mann fulle og hele ansvaret for minsten etter at han har lagt ham, og dette vil nå bli innført fra i dag av. Min mann er veldig opptatt av at han skal få sove godt selv om nettene, så da er nok dette måten å få han til å lære på.

Det irriterer meg bare så veldig at han ikke kan forstå det, og høre på hva jeg har å si om det. Men sånn er nå enkelte mannfolk. Jo mer vi gnåler, jo mindre gidder de å forstå. Men her er det lillegutt som betyr noe, og da får pappa`n bare innrette seg etter han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...