Gå til innhold

Sukk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forsøker å gå ned i vekt og hadde klart å gå ned 4.5 kg siden i slutten av oktober. Følger Grethe Roede uten å gå på kurs. Etter beregningne der skal jeg ligge på 1400 kcal om dagen. Og det har fungert. Men nå har jeg gått opp 1 kg siste uka! Jeg mister helt motet! Synes jeg er mye sulten og allikevel går jeg opp! Og nå FØR jul!!!! Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg nå. Mister helt motivasjonen og alt:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ligger på 1400kcal om dagen og enda har gått opp ett kg på en uke så lyver du enten forferdelig for deg selv eller så er det noe riv ruskende galt!!! Skal teknisk sett ikke gå ann i det hele tatt....!!!

Dessuten er Grethe R lagt opp slik at man ikke skal være sulten- skal jo spise "masse" sunne små måltider....

Tror nok du må se gjennom rutinene dine ...!

Skrevet

Lyver ikke for meg selv! Teller kalorier så jeg blir blå i trynet. Ligger som regel mellom 1350-1440 om dagen. Og det har jo fungert til nå! Gått ned hver uke. Så skjønner ikke hva som har skjedd denne uka. Bruker en del av dagens rasjon på middagen så der "mister" jeg nok et ekstra måltid. Men det er jo et valg da. For da er jeg i hvertfall mett etter et måltid om dagen. Kom ikke her og si at man er mett etter to knekkebrød altså. Samme hvor mye grønt man har ved siden av. Ikke jeg i hvertfall.

Fatter ikke at jeg kan ha gått opp i vekt denne uka!

HI

Skrevet

Det er det du gjør feil da. Spiser for sjelden. Rett og slett..!! Kroppen går på sparemodus når det blir for lite inntak. Og ett stort måltid til dagen, blir fort nok til å gå opp litt.

Har slitt med spiseforstyrrelser tidligere, og den dag i dag. Flere år etterpå, så legger jeg på meg, dersom jeg begynner å spise lite. Så jeg må trø i trynet for å ikke gå opp. (av sunn mat da!)

Så du må kanskje revurdere planen din. Heller øke kaloriinntaket bittelitt pr dag, og heller trene litt ekstra.

Og du? Den metthetsfølelsen du jakter. Det er en vane. Er bare noen dager, så vil du bli mett/ikke sulten lengre etter måltidene. Dessuten. Målet med å spise, er ikke å bli mett! Det er å ikke være sulten lengre! Når du har fått metthetsfølelse, har en egentlig spist for mye...!

Skrevet

P.s. Det kan jo og være at det bare var en sånn uke. Alle som går ned i vekt, vil oppleve at det kan stoppe opp litt uten noen tydelig årsak. Hold linja, hvertfall, og se neste vei'ing igjen! :)

anonym 09:30

Skrevet

Går man opp om man spiser et stort måltid når man allikevel holder seg innenfor kaloriene per dag?

Metthetsfølelsen er garantert ikke noen vane. har som sagt holdt på siden slutten av oktober og føler fortsatt ikke metthet etter måltidene. Knekkebrød gjør meg rett og slett ikke mett.

HI

Skrevet

Og hvorfor har jeg gått ned i snart 2 måneder på samme diett? Så det har jo funket til nå!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...