Gå til innhold

Adventskalender er noe forbanna drit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen på 2,5 år er så gira på den kalenderen at hun våkner sykt tidlig hver eneste morgen. Da vekker hun meg og skal ha pakken sin.

Før kalenderen sov hun til både 08 og 08.30. Nå er hun oppe fra kl. 06 og er trøtt og sur hver ettermiddag. Jeg forbanner den som fant på adventskalenderen. Jeg er trøøøtt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo noe du kunne/kan gjøre noe med.

Her i huset får de kalendergaven når vi kommer hjem etter bhg.

Skrevet

huff da. Ikke noe kjekt når man er vant med å sove lenge. Kan det være en ide at barnet får kalenderen på kvelden da??

Skrevet

Jeg forutså ikke denne situasjonen. Jeg er nødt til å si at nissen kommer med pakke på kalenderen mens hun er i barnehagen, så kan hun få pakke når hun kommer hjem.

Det blir visst litt for spennende for en toåring dette med nissen og pakke på kalenderen.

HI

Skrevet

En unge på 2,5 er altfor liten til å få adventskalender. Helt unødvendig.

Skrevet

men må du juge for ungen da? er vel ikke nødvendig å si at det er nissen som kommer med kalendergaver... du får gi den på kvelden, eller innføre regel om at alle må ha stått opp og stelt seg og spist før det blir gave. funker fint her.

Skrevet

hehehe.. jeg skjønte faktisk at dette kom til å bli et problem før jeg ga henne kalenderen, så hun får ikke åpne før barnetv. Det funker egentlig veldig greit:)

men nå skal det jo også sies at vesla klarte å få tak i kalenderen bare etter ett par dager uten at noen fikk dette med seg, og åpnet tre-fire gaver..(så nå har vi spikra den enda høyere opp).

Skrevet

Du kunne jo bare latt være? 2.5 år er ikke gammelt og jeg har mine sterke tvil til at datteren din i det hele tatt visste hva det var før du dro den i hus.

Kanskje jeg er unormalt streng på adventskalendre, i går leste jeg om en dame på skravle som ga babyen på 9 måneder sjokoladekalender hver dag! Helt utrolig! :o

Og når du først gir kalender så er det ikke lurt å lyve om nissen eller gi på morgenen! Du kunne heller sagt at kalender får man til barne-tv.

Skrevet

Hehe... Vi er en sånn familie som går i sirup på vinterstid om morgenen. jeg er så trøtt så trøtt, og det er et problem og komme seg ut av dørene i riktig tid. Men desember måned er en fin måned for oss, for da er ungene så gira på å stå opp å åpne kalenderpakker, at vi aldri forsover oss den måneden.

Helt herlig synes jeg.

Skrevet

Lyve om nissen? Er dere seriøse? Mener dere at man ikke skal fortelle barna sine om nissen? Hva er galt med det? Skal man fortelle om Jesus da?

Jeg mener at noen tradisjoner skal man ha.

Jeg elsker jul selv, og har derfor gledet meg til å gi min datter pakkekalender, og hun synes at det er kjempekjekt (2,5år).

Mye mulig at det er tidlig å begynne allerede nå, men spenningen og forventningen hver dag er helt fantastisk å være vitne til. Det å fortelle henne om nissen, og synge julesanger (om nisser ja) hver morgen er kjempekoselig.

Skrevet

Anonym 09:52 min 2 1/2 åring har i hvertfall fått med seg at de andre i barna har kalender.. Så jeg trur til en viss grad hun hadde fått med seg at hun ikke hadde det. Dessuten er det vel heller ikke mange som har en sjokoladekalender til en 2 1/2 åring?

Jeg har valgt små gaver som man kan kanskje lære noe av, og som er morsomme.

Skrevet

jøss så mange sure innlegg her da!!! en på 2,5 forstår meget godt hva kalender er, de snakker jo om det i bhg. greit de er små, men de forstår mye mer enn vi tror!!!!!!!!

min gutt på 2,5 får både sjokoladekalender og pakkekalender, det er jo kjempe koselig for han og oss voksene, vi koser oss skikkelig på morgenen med å åpne sjokoladekalenderen sammen (har en vi voksene også) også åpner han pakken sin etterpå! Etter han har åpnet pakken snakker vi om hvor mange dager det er til julaften og at nissen kommer den dagen. han teller gavene som er igjen, og vi snakker om det han har fått i gaven den dagen. LÆRERIKT og KJEMPE KOSELIG.

Vi tenner også lys hver morgen for å markere ventetiden og at det er advent.

til HI:

hun sovner ikke etter dere har åpnet pakken da?

forstår det er slitsomt viss hun våkner så tidlig.. vi har kalenderen i stua, viss dere har den på rommet?? ser hun den kanskje når hun våkner å husker på den med en gang.. Sønnen min husker ikke på den før han ser den etter vi har stått opp og ser den...:)

uansett lykke til:)

Skrevet

Absolutt ikke for tidlig med pakkekalender når de er 2,5 vel!! Mine fikk først da de var ett år og var like flinke da som de er nå, når de er tre år!

Sjokoladekalender har jeg ikke helt sansen for. De får morsomme små leker, små ting de trenger osv..

At en to og et halvt-åring ikke skjønner hva en pakkekalender er, er bare tull.

Skrevet

Adventskalender til en 9 mnd gammel baby var vel litt drøyt.. min sønn blir 3 i mars og i år har han fått adventskalender for første gang, en helt vanlig sjokoladekalender til 10 kr.

Neste år nærmer han seg 4 år, så da kunne jeg tenke meg å lage han en pakkekalender.

Skrevet

Jeg er så glad for at jeg ikke begynte på det kjøret når eldste var liten. Da hadde jeg hatt 120 pakker å ordne sist i november, og huset fult av ræl hele desember.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...