KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Hei! Jeg fant idag ut hos legen at jeg er gravid. MEN jeg har hatt småblødninger siden søndag ( 6. desember) Det er dog meget sparsomme blødninger hvor det bare har vært litt murringer nå og da. Jeg har fortsatt tydelige symptomer som stor vekst i brystene, svimmel, småkvalm, hodepine, større brystvorter og mørk ring rundt, større mageomfang (får ikke på meg en eneste olabukse..) tørst og tørr i munnen +++ Tok blodprøver idag for å sjekke hcg nivået, så skal jeg ta en ny prøve på mandag, for å så sjekke om det har vært noe stigning eller evt. synkning. noen som kan gi meg noen betryggende ord på at dette kan gå bra alikevel..? Jeg har hatt en spontanabort tidligere, før jeg ble gravid med min sønn som nå er 2 år, å da var det ikke tvil på at jeg mistet.. Da fossblødde jeg fra dag èn, med INTENSE smerter, å da var jeg ikke langt på vei i det hele tatt.. Er så grusomt å gå rundt uvitende å bare vente å se.. Veldig spent på blodprøvene som jeg mest sansynelig får svar på på onsdag... Gravitesten var klart positiv på legekontoret, å hun sa den kom opp med en eneste gang... ville jeg fortsatt hatt så klare symptomer, som bare blir sterkere og sterkere, + en så positiv test hvis dette er en spontanabort...? Stor klem fra meg..
De tre gull Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Har hatt tidlige småblødninger med to av tre svangerskap. Har gått bra alle gangene. Nå i sist svangerskap hadde jeg blødninger i uke 5 og i uke 11.. Fødte jeg ei strålande frisk jente.. Gratulerer med graviditeten og ikke beskymre deg så mye.. Lykke til:))
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Eg blødde berre littegrann, men det var i veke 10 så vi fekk bekrefta at alt var i orden med ul. Veninna mi blødde mange gongar, og MYKJE. Blei sendt på utskrapning og alt, men der var liv! Ang. positiv test kan testen vere positiv i fleire veker etter SA har eg høyrd, og dersom ein har ein MA kan kroppen framleis tru at den er gravid og fortsette med graviditetssymptom. Det einaste du kan gjere er vel å vente for å sjekke at det er stigning i HCG. Men det er veldig mange som blør litt i begynnelsen av svangerskapet utan at det er noko gale, så det mest sannsynlege er at alt er i skjønnaste orden.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2009 Tusen hjertelig takk for en oppløftende historie:)! Som legen sa til meg, så burde jeg ikke fortsatt hatt så klare symptomer om jeg hadde mistet...Men vi får se! Er så spent..! Hater å vente slik, hehe:) Får virkelig håpe jeg er like heldig som deg! Utrolig hvor fort man begynner å glede seg over graviditeten, SELVOM det overhode ikke var planlagt...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå