Gå til innhold

Dere som har huskatt og nyfødt baby....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går katten/ene fortsatt like fritt inne selv om dere har en nyfødt baby i hus? Jeg er veldi nervøs for det at f.eks kattenen skal kype oppi vogna eller legger seg i baby tinga..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen problem. Første gong katten såg eldste då vi kom heim frå klinikken fekk han tjukk hale og ryggbust, pilte ut av huset og kom ikkje inn igjen på 2 mnd. Måtte sette maten ut i døra til han...

Neste gong han kom inn sneik han seg langs veggane og snuste.

Ei stund etter det igjen sneik han seg bort til vogga, la framlabbane oppå kanten, snuste på babyen og det var det. Har aldri vore i nærheten av vogn, vogge eller seng etter det. Først då ungen var rundt 10 mnd slutta katten å vere vettskremt.

Har du født? Viss ikkje ville eg berre venta og sett korleis katten reagerer på babyen før du set i gang tiltak. Eg hadde forberedt meg ordentleg med kattenett til vogn og seng osv, men det viste seg jo å vere totalt bortkasta :o)

Skrevet

Han går fritt inne som han vil, men han har ikke lengre tilgang til soverommet om natta, hender han er der om morgenen og kvelden. Er ikke noe problem med senga, for der er jo vi å passer på hele tiden.

Har kattenett til vognen, det anbefales når vognen er ute.. Er jo ikke bare din katt som reker rundt.

Så lenge man passer ekstra nøye på, så skal det gå greit. Si hardt nei om katten prøver seg.

Haha.. Litt vittig, vi har en babystol her, som gynger, lyser og spiller musikk.. (egentlig grusom, men har aldri på musikken da) Katta var veldig nysgjerrig på denne stolen, gikk å snuste på den, og skulle akkurat til å hoppe oppi, tar lappene bortpå stolen, den gynger, og begynner å spille.. Katta kvepper til å spinner avgårde med halen mellom bena.. :P Tror neppe han gjør det igjen.. Haha..

Skrevet

Nei har ikke født, har 5 uker igjen til termin. Jeg skal flytte hjem til mine foreldre den første perioden, pga skal invistere i en nyere og bedre bil istede for leilighet (ikke råd til begge nå) og at jeg er alene.

Problemet her er at mine foreldre driver katteoptrett, og det er ikke snakk om en katt men 6 skt! Og kattene er kun inne, de har eget rom i huset til kattene som brukes hvis det er kattunger og slik, noe det for øyeblikket ikke er.

Hi

Skrevet

Skal vel ærlig si at jeg ikke er noe kattemenneske heller. Kattene her åpner dørene selv, så må begynne å låse alt av dører med tilgang til baby, hun ene er veldi sur for tiden og tisser på alt som minner om plastik..

Ikke kult med babyting som lukter kattepiss heller!! Er heldigvis bare for en periode jeg skal bo der.

HI

Skrevet

Tenker at eg ville gjort følgande om eg var deg:

* hatt babyen sovande i vogn på dagtid, ute eller inne men MED kattenett

* låst døra til soverommet om natta/kvelden etter babyen har lagt seg

Og så hatt babyting oppbevart på soverommet (du har eit kattefritt soverom, ja?) når det ikkje er i bruk.

Skrevet

Ja jeg har kattefritt soverom, skal jeg love deg! :) Har vridd handtaket slik at de ikke kommer seg inn.. ;) Verste jeg vet er når jeg skal legge meg, også er det en stor hårdott midt i senga som legger fra seg 1/4 av pelsen der etterpå.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...