milliemor :) Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Dere som har opplevd premature rier : Hvor lang var dere på vei og skjønte dere at det var rier? Hva var symptomene?
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Hadde det for 2 år siden med minste jenta vår. Fikk det første gang i uke 24. Det var vonde rier som kom regelmessig, måtte puste meg gjennom, rier som bygde seg opp til en topp og så dabbet av igjen og de varte 30-40 sek i starten. Var inne på sykehuset og ble koblet til ctg, og målte da rier. Ingen tvil om at det var rier og ikke kynnere. Om du er i tvil, så er det best å ringe inn på føden for at du evt kan komme inn for en kontroll. Krysser fingrene for at det ikke er det du har. Ingen god opplevelse, selv om det gikk bra til slutt. Stoppet premature rier 5 ganger fra uke 24 til jeg til slutt fødte i uke 35, og da måtte jeg settes igang etter prematur vannavgang uten at riene kom.
milliemor :) Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2009 Tusen takk for svar Har murringer både i front og i ryggen, men er ikke regelmessig og ikke slik at jeg må puste meg igjennom de. Mer slik at det bare er ubehagelig og vondt innimellom. Er 32+0.
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Krysser fingrene for deg at det bare er kynnere, og at lille nurket holder seg inne iallefall noen uker til da ;o) Høres mer ut som det er modning og kynnere, men skulle du noen gang bli i tvil, så ring for all del inn på føden. De skal være der for deg, og husk, ingen spm er for dumme eller rare ;o)
LilleKnott Skrevet 11. desember 2009 #5 Skrevet 11. desember 2009 I uke 28 hadde jeg premature rier. Tenkte først at det bare var kynnere, er førstegangs og aner ikke hva man kan forvente. Det var vondt, magekramper/knip som ikke ville gå over. Det var ikke så vondt i starten, men etter 2-3 timer var det så vondt at jeg ble kvalm og fikk litt vondt for å puste. Ringte føden og kom inn der med en gang. Det var ca 10 min mellom hver rie da. De fikk stoppet det og alt gikk fint. Lillemann er der inne enda, er i uke 32 nå. Fikk beskjed på føden at det er bare å ringe, uansett. Er man i tvil så skal man ringe! Lykke til! Noen babyer har det bare litt for travelt
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Da jeg gikk gravid med datteren min for 2 år siden fikk jeg premature rier i uke 33. Jeg hadde ingen smerter i forbindelse med riene og trodde bare det var kynnere. Det eneste jeg reagerte på var at de kom regelmessig. Jeg hadde tilfeldigvis time hos jm samme dag og hun sendte meg avgårde til føden. Der fikk jeg konstatert rier med 2-3 min intervaller og 3 cm åpning. Jeg ble ganske overrasket da jeg ikke hadde noen følelse av å være i fødsel. Kjente ingen foskjell på rier og kynnere. De klarte å stoppe fødselen og datteren min ble født en uke før termin. Denne gangen er jeg mer på vakt og kommer til å kontakte fødseleslegen min eller føden med det samme jeg får kynnere som kommer regelmessig,. Det er ikke alle som har smerter i forbindelse med rier, det hadde ikke jeg før jeg hadde 8 cm åpning. Selv fikk jeg høre at dersom det er rier da er du ikke i tvil.. Slik var det ikke for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå