milliemor :) Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 er dette vanlig? Har en del mensmurringer og kramper i ryggen gjennom dagen som bekymrer meg.. Tenker jo at det kan være muskulært i ryggen, men lurer på om noen har erfart det samme? er veldig redd for premature rier..
Elsie84 Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 må prøve å svare deg jeg og, men jeg har rett og slett ikke peiling.. jeg har ikke erfaring med slike smerter.. men mange skriver at du merker godt dersom det er rier og at da er man ikke i tvil.. jeg og har innimellom følt på litt svake menssmerter om natten, men har ikke vært veldig vondt slik at jeg har vært bekymret. håper noen kan svare deg bedre enn meg.. lykke til:)
¤ 4 røde nisser små ¤ Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Hei.Jeg er bare inne å sniker litt:) Fødte tvilling guttene mine for 4 uker siden, de ble født i uke 32.Er absolutt ikke meningen å skremme deg, men de 3 dagene før jeg ble lagt inn med premature rier hadde jeg mens murringer og vondt nederst i ryggen.Men hadde kynnere også,veldig ofte.Ikke regelmessig, men jevnt utover hver dag. Vil bare råde deg til å sjekke det opp om du har mye kynnere.De gjør det de kan for å stoppe en eventuell fødsel nå uansett. Men for all del, vi er jo forskjellige,det kan jo hende det er noe helt annet. Du må ihvertfall følge magefølelsen din! Lykke til og god bedring;)
milliemor :) Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2009 Takk for råd kan man sjekke modning hos fastlegen? Kan prøve jordmor i morgen, men vet hun ikke er på jobb hver dag.. er i allefall ubehagelig med disse murringene som kommer til tider..
¤ 4 røde nisser små ¤ Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Jeg vet faktisk ikke om legen din gjør det.Har født 4 barn nå, så jeg burde vel egentlig vite sånt, men har bare brukt jordmor. De kan jo dette best.Men har du kynnere?Og hvor ofte/mye?For jeg har hatt rier, og beynnelsen på mine prematurerier var ingenting i forhold til riene med de to andre.Gjorde liksom ikke kjempe vondt.Hmm ta deg en tur til jm i morgen du,best å være på den sikre siden;)
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Om du er bekymret så ikke vent til imorgen, ta heller en tlf til føden og hør om du kan komme inn for en sjekk. Bedre førevar mener jeg. Da kan de sjekke om det er rier eller ei, og om det er kynnere kan de også sjekke med vaginal ul om de har hatt noen effekt på livmorhalsen slik at den har blitt kortere og åpnet seg. Fødte selv ei prematur jente for 2 år siden. Stoppet riene flere ganger, men til slutt gikk vannet. Mitt råd er uansett, bedre å gå å sjekke deg nå og få til svar at det ikke er noe, enn å gå å bekymre seg og det kanskje er noe.
Trallgård Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 Jeg hadde premature rier i uke 35 sist , skulle inn til sjekk fordi jeg ikke kjente noe liv og så forteller de meg ar fødselen var igang..da hadde jeg bare litt vondt i ryggen ...men det stoppet av seg selv da ... Denne gangen har jeg hatt endel sammentrekninger , men disse gir seg etter en stund. Tror det beste er å sjekke det opp , så du slipper å gå rundt å være usikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå