Gå til innhold

Når bør barn slutte med smokken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min er akkurat fylt 2 år og har smokk på natta og på morgen mens han ennå er i pysj , og i bhg når han sover, og hvis ekstremt grinete på kveldstid mens vi koser og leser litt i bok osv...

når slutte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Senest når de fyller tre år, men helst tidligere. Min datter fikk kryssbitt etter smokkbruk i halvannet år, så en god løsning er det uansett ikke. Får jeg flere barn tror jeg at jeg kommer til å prøve med avvenning fra toårsalderen hvis mulig.

Skrevet

Jeg jobber på et tannlegekontor og tannlegen sier senest før 4 år, helst til 3 1/2 år. Og trapp gjerne ned etter barnet har blitt 2 år. Som at barnet bare får ha den om natten ol.

Skrevet

Var hos tannlegen tidligere i uka og fikk beskjed om at så lenge barnet sluttet før det var fem år med smokken så var det ingen fare for tennene, de kom til å rette seg opp selv..

Er ikke helt sikker på om jeg tror på dette enda, men vi får se..

Ellers så kan det være et tips å slutte når barnet er klart for det.. Begynte for tidlig med nr to så han er mer avhengig av smokken en noen sinne nå, han er snart tre. Nr 1 kastet smokken selv fordi jeg hadde oversett et lite hull og smokken var flat da han var 2,5 år..

Barn er forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...