Kokkeli nyter våren:) Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Jeg gjør ikke det. Og i år skal jeg jo prøve å slanke meg, selv i jula, så jeg kommer til å prøve og begrense meg mest mulig både med baking og spising:)
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Jeg har bakt 2 sorter he he =) Bakte ofte litt mer før, men jeg spiser de ikke selv så jeg har vel trappet litt ned. Vi har fast rituale med kakemenn hvert år. Og av en eller annen grunn må jeg som regel også bake krumkaker. Tror det er fordi jeg likte dem så supergodt før når jeg var liten, men ingen lagde dem til meg =/
aimai Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Kven gjer det?? Eg er godt på veg. Har bakt smulte ringer,Morslefser,tørrvafler,og i moro skal eg og ongane ta pepperkakedeigen som står til kjøling på varandaen i bruk. Gleder meg:)))da blir det både kaker og hus:) Skal også ha himmelsksjokolade, peanøttkarer og seigmenn:)) så får lysta og tiden vise resten:)) Storkos med joleforbredelser:O))))
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2009 kjempebra Aimai!!! Var ikke noe vondt ment mot de som gjør det!! Jeg kjenner bare veldig få som baker så mye.. Nå har jeg samarbeidet med ei de to tre siste åra, slik at vi bytter litt og baker litt sammen og litt hver for oss. Og da ser jeg at jeg jo ikke er så langt fra 7 sorter jeg heller hehe..Men kommer nok ikke opp i 7 sorter nei.. men 4-5 kanskje.. Og jeg er ikke slik som MÅ ha 7 sorter. Det er bare en tradisjon jeg har hørt om, kan liksom ikke huske den ble praktisert hjemme hos oss når vi var små?!
aimai Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Ja,mange av mine venner baker også sammen. Eg har planer om å bake mindre kvart år, men klarer det ikkje. Gubben har ein favoritt, ongane har kver sitt ønske, min far bare MÅ ha tørrvaffler sø då er ein alt godt på veg:) Samt at eg STOR trives på kjøkkenet. Skulle tatt ei anna utdanning enn innafor helsevesnet:)))
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2009 Ja er koselig på kjøkkenet. Det syntes jeg og!! Når jeg bare har tid til å handle inn gode råvarerer, lage maten fra bunnen av og rydde opp etterpå!! Det at vi baker sammen er jo mye pga at det sparer tid. Men det er koselig også å være to. Og siden jeg har en liten på ett år som skal helst være med inni stekovnen så er det godt å ha en voksen som holder henne borte fra den:)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 Vi gjør det;) er kommet til 2 nå. Smultringer og peppernøtter. Så følger serinakaker, havremakroner, kransekakestenger, sirupssnipper og kokosmakroner.
Lene~mor til tre Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 Vi gjør ikke det, baker 3 sorter og kjøper 2
konvall Skrevet 14. desember 2009 #9 Skrevet 14. desember 2009 7 slag er på plass i boksene:) Gjør det, fordi det er en tradisjon for meg....
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 14. desember 2009 #10 Skrevet 14. desember 2009 Trur faktisk det blir sju slag, men ikkje alt er bakt sjølv. Men ingen ting er kjøpt ) Bakte pepperkaker og kakemenn for eit par veker sidan, og på laurdag var eg på bakedag der vi bakte litt forskjellig. Så eg fekk med meg mandelruter, kokosmakroner, sjokolademakroner heim. Dermed gjenstår det to slag, det blir nok ein sort pepperkaker til (har bakt svenske pepperkaker med mandlar, skal bake "vanlege" og) og muligens petit four fordi eg fekk ei oppskrift og dei såg skikkeleg gode ut. Teller forresten julesnacks? I såfall har eg eitt slag til (men i to variantar); fløtekaramellar og "fløte"karamellar (utan melk) )
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 15. desember 2009 #11 Skrevet 15. desember 2009 har i boks: Pepperkaker colakaker serinakaker kokosmakroner brunepinner brentemandler bringebærhjerter... hmmm...ble vist 7 sorter det...
NoDoubt Skrevet 16. desember 2009 #12 Skrevet 16. desember 2009 OBSen baker da mange sorter og jeg kjøper av di;-) Denne julen skal vi montere og pynte et pepperkakehus som er kjøpt samme plass!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå