Gå til innhold

Noen som har opplevd at babyen stoppet å puste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var årsaken? og skjedde det flere ganger?

Babyen min stoppet flere ganger ila ei natt,episoder som varte i 2-3 minutter. Ble helt blå. Vi fant aldri ut av hva årsaken var.Noen flere som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har opplevd dette. Hos oss var det fordi gutten vår var prematur, og med premature skjer det mye oftere.

Den årsaken jeg kejnner til er umodne lungemekanismer, og de begynner å puste igjen med stimulering, gniing og klyping i hånden, på kinnet. På sykehuset gir de også oxygen om det er alvorlig nok. Samsoving skal være bra, for da blir barnet stimulert hele natten av din kroppsvarme, pust og bevegelser. Det er ordentlig skummelt, og det er faktisk farlig. Ville ha tatt konakt med legevakt, barenavdelingen ved sykehuset der dere bor. Ville ikke bare gått på den lokale legevakten, ville ha ønsket skikkelig ekspertise.

Skrevet

Vi har vært innlagt og utredet på nyfødt avd, men de fant ingenting galt. Babyen er født til termin. Sitter her som et stort spørsmålstegn og lurer virkelig på hva som var årsaken.

Skrevet

Noen flere som har opplevd noe tilsvarende?

Skrevet

Ja, vi opplevde det dagen etter vi kom hjem fra sykehuset. Da var han 6 dager gammel.

Ammet han på natten, plutselig kom han med rare lyder og sluttet å puste virket det som. Jeg ble livredd, aldri vært så redd før, hylte til sambo og fikk hjelp av han "til å få liv i han". Han var jo ved bevissthet hele tiden, men virket som han strevde veldig med å puste.

Etter fire min cable han plutselig bra men jeg bestemte meg for å våke over han hele natta og vi dro på legevakta selvfølgelig og ble møtt av en lege uten den aller beste kompetanse. Han tok bare standard prøver, lyttet på han, stilite spm osv. Dette har heldigvis aldri skjedd siden.

Han er født i uke 37, så det kan jo forklare noe av grunnen. Også hadde han bittelitt gulsot.

Garantert det verste jeg har vært med på. Vi fortalte aldri familiene våre noe, fordi vi var redde for at de skulle bli så bekymret.

Håper aldri noen av dere opplever dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...