Gå til innhold

Forestill deg selv 14 dager fram i tid, akkurat NÅ??!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du da?

Jeg sitter nok og spiser julekaker og drikker tonnevis av brus siden jeg er tørst etter pinnekjøttet:)) Og ser på at barna leker med alle de nye lekene de har fått..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg leste overskriften i innlegget ditt tenkte jeg at vi antagelig er ferdig eller nesten feridg å pakke opp julegavene. Og at kvelden nærmer seg.

Når jeg åpnet og leste resten så leste jeg greit helt til at du ser på barna som leker. Da fikk jeg tårer i øyene. Barna er hos bf i år og jeg har allerede brukt hele høsten og vinteren på å veksle mellom å prøve å ikke tenke på det og å grue meg. Jeg prøver å gjøre julekoselige ting med barna, men føler jeg ikke får det til =(

Skrevet

Off ja det er nok ikke enkelt slike ting!! Vonde dager å være vekke fra sine barn på.. Kjenner flere her som har vært gjennom noe av det samme som deg, og som da resulterer i at de må feire jul bare annethver år med barna.. Det er ikke lett. Du får lage deg en julaften med de du en annen dag!! Og gjøre det beste ut av det!!

Skrevet

Det blir ikke noen egen julaften med barna. Jeg får vente til neste år. Jeg prøver å gjøre det beste ut av det, men det er ikke lett. Synes det er vanskelig å vite at de skal være med bf og hans familie.

Får ikke se når de ser gavene, åpner gavene. Får ikke se når de får julestrømpe. Det er sårt, men jeg vet jo at slik er det =(

Skrevet

Skal du gi dine gaver til barna med slik at de får åpne dem på julaften sammen med de andre?

Ja jeg skjønner det er sårt, som du sier ja slik er det, men er jo like sårt fordi om!! Jeg hadde nok og slitt veldig med juledagen, å være uten barna da!!

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, før jeg fikk barn selv eller kjente noen som skilte seg så sa jeg at det var det mest naturlige å gi med alle gaver til barna slik at de får alle gaver under treet. Men etter jeg fikk barn selv og nå også kjenner flere som har annenhvert år, så tror jeg at jeg hadde gitt barna to julaftener mtp gaver. Blir jo veldig mye gaver på de barna som har to hjem. De får jo dobbelt opp!!

Skrevet

Ja jeg sender gavene med barna. De får ikke dobbelt opp. Bf og jeg har kjøpt sammen, og ellers får de gaver av de samme som de pleier.

Jeg syns ikke barna skal lære seg at vi har 2 juaftener. Det er en dag som er julafte, og så får de kose seg med den andre foreldren før og etter julaften. Det er j bare sårt i år for de skal være med bf og hans familie som akkurat nå for meg er utrolig teite!!!!!

Men barna kommer til å ha en fin jul! Og det er det viktigste =)

Skrevet

Ja jeg er helt enig med deg!!! Er ikke sikkert jeg hadde klart og gjort det selv, men er i prinsippet helt enig med deg! Du er god!!

Så bra at du og bf har kjøpt gaver sammen. Er jo mye mer lurt det.

Det jeg tenkte på når barn får dobbelt opp er: når både mamma og pappa finner seg nye, så får de jo to ekstra sett med besteforeldre og får da også som regel en gave fra mamma og en fra pappa. Gjerne mange ekstra tanter og onkler, gjerne også søsken.. Så da blir det jo veldig mye om du skjønner!!

Skrevet

Om 14 dager er jeg nok akkurat kommet hjem til et kaldt hus, og holder på å legge unger. Så er det på med termojakka, mens jeg funderer på om jeg skal fyre eller la være.

Alle gavene kommer enten til å stå i bilen, eller kanskje de har kommet inn i gangen.

Jeg derimot, kryper ned i sofaen under pleddet med et stort glas rødvin og ser på en eller annen oppbrukt julefilm på tv.

Jula er fin den. :D

Skrevet

om 14 dager sitter jeg på jobb for siste gang i år :-) eneste jobb dagen i jula,,, drar på jobb til 22. Så gubben for legge barna og rydde opp til jeg kommer hjem i 0700 tiden 1. jule dag.

Skrevet

Da sitter jeg nok å hjelper barna med å bygge sammen leker de har fått, ser på tv og slapper av sammens med barna og lager mat.

Skrevet

Da sitter vi nok å ser på 1. juledag barnetv. Hva nå det kan være, og sikkert spiser mandariner, og stua er full av nye leker. Noen halvåpnede julegaver og klær ligger ennå under treet fordi jeg ikke vet helt hvor jeg skal putte dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...