chiquita83 Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Hei stikker innom her for å høre med dere: hvordan brystpumpe trenger man? eletrisk eller ikke? noen med erfaring? venter min første i mars og vet ikke noe om dette:) takk på forhånd:)
Ladybird82 Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Tror det er vanskelig å svare på for behovet varierer nok veldig fra person til person. Jeg brukte en avent "pumpe for hånd"-type, altså ikke elektrisk. Jeg pumpet ikke så mye, men noen ganger da jeg våknet med spreng på morgenen. Sparte melka og ga den på kvelden da prouksjonen var mindre. Jeg var fornøyd med pumpa til det bruket. Pumpet omtrent en dl på 10 min (forutsetning at det var melkespreng!)
ღMadame_mim ღ Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Nå er jeg førstegangs, så har egentlig ingen erfaring med dette enda, men jeg har handlet avent håndpumpe. Ikke den elektriske. Planen er jo at jeg bare skal pumpe meg dersom jeg skal på besøk til noen, er i byen eller at jeg skal være borte fra babyen i noen timer. Jeg er ikke en av dem som sitter å ammer i byen eller på besøk siden jeg er litt sjenert av meg på det området der, så da er det best å gi mat fra flaske. Dersom det viser seg at jeg har problemer med å amme av en eller annen grunn så får jeg heller handle en elektrisk da... Min oppfattning er at dersom man ikke skal bruke pumpe ofte så holder det lenge med en håndpumpe :-)
milliemor :) Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Jeg har hørt at en elektisk brystpumpe er mye mer varsom med brystet enn en håndpumpe. Hørt flere har sagt at de har begynt blø av den manuelle. Om jeg skal ha pumpe, kommer jeg til å gå for elektrisk..
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Skal du ha pumpe i det hele tatt er det like greit å investere i en elektrisk. jeg syntes det var verdt pengene allerede første uka da melka kommer er det vanlig at man må pumpe seg for å unngå å bli for hoven og sprengt og få betennelse. det var iallefall slik med meg og alle mine venninner. på ammekurset sa det at ungen kunne suge alle knutene ut bare med forskjellige stillinger. vel ungen min var kjempeflink og suge men det er jo ikke så greit når puppen er som en ballong. dessuten tar det tid å pume man blir supe rliten i hendaog får fort senebetennelse av de manuelle om du skal bruke det mer enn en gang i halvåret. jeg fikk en manuell arvet, kjøpte en elektrisk første uka og har ikke angret siden. medela swing, kjempefornøyd med den.
raptus01 Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 hei jeg er 2 gangs fødene og hadde manuell brystpumpe første gangen og var ikke spesielt fornøyd med det. jeg pumpet ikke mye, men den var tungvind å bruke samt litt vanskelig å få god nok vakum til å få ut melka. jeg skal kjøpe eletrisk pumpe denne gangen. Lykke til :-)
j77 Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 etter råd fra venninner og ønske om å kunne lagre litt melk etterhver har jeg kjøpt medela swing. gleder meg til å prøve:-)
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 11. desember 2009 #9 Skrevet 11. desember 2009 har også medela swing, brukte den masse til førstemann! Og den er fantastisk!!! Annbefaler virkelig elektrisk istedefor manuell.. Da gjør jo pumpa jobben!!
moniccen_* Skrevet 11. desember 2009 #10 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har også gått for Avent sin manuelle pumpe. Har sjekket ut endel med venninner som har barn, men denne kjøpte jeg uten å sjekke med noen først så håper den duger til hva som enn blir mitt bruksbehov på det området....
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. desember 2009 #11 Skrevet 11. desember 2009 Har du tenkt å pumpe deg mer enn en gang eller to iløpet av året, er elektrisk absolutt å anbefale!! Mange som sliter med å få noe særlig ut med den manuelle, pluss at man får jo senebetennelse av å sitte å trykke så fælt! Har selv brukt Medela Swing sin elektriske- den er suuuper god og effektiv, man får pumpet ut masse melk mens man kan sitte og slappe av, se på TV, lese osv=) I starten har man gjerne overskudd av melk, og jeg syntes ihvertfall det var veldig greit å kunne pumpe ut litt av overskuddet slik at jeg fikk et lite morsmelk-lager i frysern til senere bruk av barnevakt, pass av baby.
moniccen_* Skrevet 11. desember 2009 #12 Skrevet 11. desember 2009 Tror jeg falt for "Det er klinisk dokumentert at den melker mere melk ut enn en elektrisk hospitalpumpe", "inspirert av naturen", osv. -og at det går så fort... Jaja. Noen bommerter skal man jo gå på.....
chiquita83 Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 11. desember 2009 takker for svar:) da blir det Medela swing på meg oxo siden alle skryter av den. hvor kjøper man den? apotek eller? takk igjen og god helg:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. desember 2009 #14 Skrevet 11. desember 2009 Det er jo såklart mange som får det til også, men det er og blir enklere med en elektrisk- blir liksom ikke så tiltak å måtte pumpe seg litt=) Medela-pumpa fåes kjøpt på enkelte apotek ja, jeg kjøpte min på Alliance/ Boots apotek!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå