venteline Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Kan en ha mensen uten eggløsning?? Nå er jeg enkelt og greit fortvila!! Har fått tilbake prøvesvar, hormonene mine er helt normale.. Epikrisen fra gyn. sier at jeg mest trolig har pcos,men ikke sikkert.. Hvordan kan jeg få en sikker diagnose?? Etter at jeg var hos gynekologen så har mensen komt heeeeelt presis, hver måned rundt samme dato.. Hva skjer?? Dette har jeg aldri opplevd før i mitt 25 års lange liv.. Men det som gjør meg forvirra,kan jeg få mensen uten å ha hatt eggløsning?? Dette er fortvilende.. Hvorfor blir jeg ikke gravid når jeg har mensen?? Og hvis jeg ikke har eggløsning, så syns jeg søren meg at jeg kunne sluppet strevet med å ha mensen også..
Ainahel1 Skrevet 11. desember 2009 #2 Skrevet 11. desember 2009 Blir som meg det... har også mensen men ingen eggløsning! Hormon prøvene mne var ganske normal... og har mens ganske regelmessig... men ingen el... :S så må nok gå på pergo for å se om jeg får el da! sambo har vært å testet seg og alt var bra =) Jeg har pco... Go helg
lindynatt Skrevet 11. desember 2009 #3 Skrevet 11. desember 2009 Hvis du har mensen såpass reglemesig er det jo mulig du har EL, eneste sikre metode uten å troppe opp hos lege for blodprøver og ul, er å måle tempen hver morgen til samme tid etter minst 6 timers søvn og føre det i en kurve for å sjakke.. Grunenr til du ikke blir gravid skulle du ha EL: Dårlig eggkvalitet Dårlig sædkvalitet Sex på feil tidspunkt Eggledere som ikke er åpne Osv... Finnes en haug med grunner.. Har selv regelmessig mens og jeg tror EL fordi ca to uker får mensen, får je pms og det får jeg av progesteron, et hormon som blir produsert i 2 syklushalvdel. Men vi blir ikke gravide, og da vi ikke vil heller pga jeg er blitt kronisk syk, er det greit.
Cathreen Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 Har mensen i ny og ne, hormonprover er normale....er forvirra selv, var posetiv en periode men det har gått over, jeg hæler ikke det pergogreiene mer, så nå er jeg fremdeles ikke gravid etter de 2 forsøkene jeg skulle ha. Så nå bestiller jeg lap på volvat og får svidd av det som sperrer for å være såkaldt "normal". jeg sier bare benken neste jeg hælær ikke mer. Mannen min er god å ha da støttende, og prater om hva vi skal finne på da vi har blitt foreldre :)har det jo så fint men barn mener jeg gjør livet komplett for min del. skal skjekke om jeg har hatt eggløsning hos legen. har hatt sterke mage og rygg smerter men.....nei jeg bare hæler ikke mere stress. Råder om å gå på volvat om full utredning slik at du blir riktig diagnostisert. det skal jo være ganske synelig på innvendig UL om du har pco eller ikke. og ja du kan ha mensen og ikke eggløsning (like ofte som andre) tvitvi
venteline Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2009 volvat,er det en spesiell klinikk det?? jeg bor ikke i oslo eller nærmeste omkrins nemlig.. 12timer å kjøre til oslo.. nå skal jeg inn til operasjon i slutten av januar.. etter rekonvalesen da er det i full gang med pergotime for første gang.. grur meg.. er pergotime effektivt? eller bare pes?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå