_Løvemamma_ Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Holder på å bli sprø av denne ventingen! Prøver å aktivisere meg litt, men har ganske lite energi, så er ikke mye jeg får gjort.. I dag har fått modningsakupunktur for n'te gang. Hatt 'modnings smerter' i over en måned nå, og føler meg ganske overmoden, men ut kommer ingen. Så har jeg vært på kafe med sambo, og tusslet litt i byen å kjøpt ammete og nye bringebærblad kapsler. Nå skal jeg lese litt avis, så skal jeg pynte pepperkakehuset og se om jeg finner noe mer å fikse på på barnerommet, kanskje pakke inn noen julegaver. Hva gjør dere for å få tiden til å gå? (Skal få enda mer modningsakupunktur i morgen, akupunktøren av enig i at det hadde vært greit å få litt fart på ting nå, termin på mandag.)
Lola2016 Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Jeg rydder huset og vasker og vasker... sammen med antageligvis maserier og div stikk og vondter er det kjedelig å vente... Har en bajas i magen, helt på styr!! det syns utenpå genseren at h*n velter seg rundt:) Mye trøttere enn vanlig og bruker lang tid opp trappen til annen etasje:) pust pes... Har permisjon nå, så blir mye vg nett, forum og handle noen gaver på nettet! Bestilt ull "stærsj" på nøstebarn... Jeg eier noen søte geiter, så igår var jeg med å klippe dem for sesongen. Ulla går til spinneriet så sluttproduktet blir barneteppe! Veldig moro med hjemmelaget helt fra bunn:)
_Løvemamma_ Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2009 Så kult med geite-teppe! Husker jeg desperat ønsket meg en geit da jeg var ca ti år. En dverggeit, for hadde lest de kunne klatre i trær. Men pappa mente at borettslaget ikke ville like det om den bodde i hage... (Naboen hadde kanin i hagen, så jeg så ikke problemet...) Skulle gjerne vasket huset, men jeg får så voldsomt med kraftige kynnere, som neste tar pusten fra meg, av å stå! (Å gå går fint, men ståing fungerer bare ikke). Kanskje jeg skal gjøre det likevel i morgen, bare holde ut og håpe at det kanskje får litt fart på ting her
Isadoramamma Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Sååå heldige dere er som kan vaske og ordne til jul!! Jeg har bodd hos ei snill tante nå i snart 2 uker for å være nærmere sykehuset. Veldig trygt, og avslappende, men savner mine søte små der hjemme veldig, og tenker masse på alt jeg burde gjort til jul.. Her går dagene til avslapping, lesing om fødsel og litt annet, noen små turer i byen (mest vindusshopping, lønna kommer ikke før i morgen), ser litt på tv, og har maaange laaange samtaler med nysgjerrige familiemedlemmer og venner på tlf + at jeg spiser veeeldig godt:-) Kroppen har helt sikkert godt av en sånn husmorferie nå på tampen, men gleder meg vilt til helgen, for da kommer mine kjære på besøk, og kanskje det blir fødsel..? Termin på torsdag.
mirremamma Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Jeg holder også på å bli sprø... 1 dag på overtid(snart 2) og går som ei hjulbeint ku... =0) hatt kynnere og tak i magen å rygg de siste dagene men ikke noe tegn til at nurket vil komme ut. Har også vært å fått nåler flere ganger, var til jm i går og hun sjekket da om jeg hadde åpning, noe jeg IKKE hadde... Heldigvis er d håndball VM, så jeg sitter klistret til tv når kampene går, alt her hjemme er ellers klart, bare å re opp vuggen til den lille(for d har jeg hørt at man ikke skal gjøre før babyen er født..). Har ei på snart 3 år, men får så dårlig samvittighet for at jeg ikke kan være mere aktiv med henne nå siden kroppen stort sett bare egner seg til å sitte el stå rett op og ned... Heldigvis er pappaen flink til å ta henne med ut, leke og ordne og styre... =0) Kjenner også at jeg blir mere og mere nervøs jo flere dager som går..tenker mer på hva som kan gå "galt".... nei nå skal jeg tenke positivt og så kommer nurket når d er klart =) lykke til alle sammen =)
Gjest Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Jeg _prøver_ å slappe av og nyte dagene. Lade opp og sånn. Men er neimen ikke lett å ikke bli utålmodig altså.. Tenkte jeg skulle bli helt ferdig med julegavene, så begynne på litt julevask om jeg har energi og et bekken som tillater meg det. Får ikke fart på sakene av å sitte i sofa'n. I dag har jeg tatt et laaangt bad med ei god bok og kuret håret + div. Prøver å kose meg :-)
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 11. desember 2009 #7 Skrevet 11. desember 2009 Jeg har en lliten krakk som har blitt bestevennen min ) Der kan jeg sitte å sortere klær, ta inn og ut av vaskemaskin, og brette tørre klær. Det avlaster godt, og jeg får jobbet litt. Ellers kan du jo begynne å lage klart fint baby-album, det blir ofte litt lite tid til å pynte å dille etter fødsel. Og så har jeg gått igjennom bildebiblioteket vårt, og fremkalt bilder og satt i album hver gang jeg har vært høygravid )
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 11. desember 2009 #8 Skrevet 11. desember 2009 Jeg er sykemeldt og er i uke 34. Får ikke gjort en skit pga kvalme og bekken og kynnere og ren og skjær utmattelse.. Er en smuuule frustrert og irritert på formen om dagen. Prøver å bite tennene sammen og være flink til å hvile, men det her går meg snart på nervene. Bare jeg gjør littegranne må jeg legge meg ned igjen.. sukk..sutre, sutre, klage klage.. I begynnelsen ordnet jeg litt bilder på datan og laget fotobok og julekort, nå er det lite jeg gjør annet enn å være på nett og se på tv. Nevnte jeg at jeg var irritert... ?????
_Løvemamma_ Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. desember 2009 Høres ut som mine dager da bekkenløsningen var på det værste. Samboern begynte for alvor å bli bekymret da jeg begynte å kjefte på reklamene på tv... For min del har akupunktur vært en utrolig stor hjelp der. Nesten helt fin i ryggen, og ikke minst i utrolig mye bedre humør nå som jeg faktisk kan komme meg litt ut blandt folk, slipper å ha så vondt hele tiden og faktisk kan gjøre noe selv:) Nå skal jeg gå å akupunkteres litt mer, så skal jeg hjem å vaske leiligheten, i håp om at det skal lokke vesla ut
Gjest Skrevet 11. desember 2009 #10 Skrevet 11. desember 2009 jeg baker julekaker, lager hjemmelaget julesnop og strikker sokker til alle jeg kjenner, he he. det begynner faktisk å bli litt ekkelt med strikking pga vann i fingrene, DE pølsefingrene!!
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 11. desember 2009 #11 Skrevet 11. desember 2009 er nå i uke 35 å har tatt meg friheten til å sykemelde meg fordi overskuddet har forsvunnet TOTALT! i dag sendte jeg de to elste i bhg etter å hatt de hjemme i 2 dager, er mest fælt å si det men var deilig med litt ro. så dagen i dag skal gå til klesvask, ( ligger vel en 8-10 maskiner som må vaskes på vaskerommet etter at alt har gått villt for seg den siste tiden med full jobb å en mann som jobber mye) når det er gjennomført blir det en tur til legen på kontroll å henting av barn i bhg etter på det er det middagslaging. ser nå at det ikke er vanskelig å få fyllt dagene her hjemme! i morra er det lørdag å da er det jentenes pappa dag ukas høydepunkt for de og meg, jeg kan da slappe av litt å hvile. neste uke har jeg to handleturer jeg vurderer, blir nesten sliten bare med tanken! hehe
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 11. desember 2009 #12 Skrevet 11. desember 2009 Ja har hørt at akupunktur kan hjelpe.. Men nå er det gått så langt at en tur ut høres mer slitsomt ut enn det er verdt..hehe. Skulle nemlig "bare" en liiiten, rask tur til byen forrige lørdag, for å få kjøpt et par julegaver.. Jadda..var i kjempeform etterpå jeg, da gitt.. Hadde krampevondt i lyske og bekken og konstante kynnere og gråt så 2,5 åringen min ble bekymret.. sukk.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 11. desember 2009 #13 Skrevet 11. desember 2009 uffda hørtes ikke bra ut... jeg får se om jeg legger ut på noen tur neste uke, blir kun hvis formen tillater det. skal ha med meg en ikke gravid venninde så hun for hjelpe til med kjøringa så kan jeg slappe av men vi kjører
moniccen_* Skrevet 11. desember 2009 #14 Skrevet 11. desember 2009 Jeg gjør ikke så mye egentlig :-) Hekler babyteppe (begynte på det strikketeppe fra Nøstebarn, men etter å ha strikket et helt nøste og brukt måneder på det gadd jeg ikke mer og begynte å hekle istedenfor....- Går mye fortere med staver pga alle hullene og nå er jeg nesten i boks:-)), blir endel internett og dette forumet her (Ihvertfall de 4 siste dagene), skriver handlelister, putter litt ting i perm, klassisk konsert i går, litt huslig småsysling, ryddet og omorganisert HELE bokhyllen og fått stablet inn MYE MER, tenkt på at det kan være greit å få fikset de julegavene som gjenstår, -og motiverer meg selv for å komme meg en tur ut.... Lenge leve ineffektiviteten når den først har slått til....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå