Gå til innhold

Noen med greie på pc her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha ny laptop nå. Ønsker meg en sånn liten sak på ca 10".. Jeg bruker PC til surfing, facebook og enkle photo-programmer som picasa og photoscape. Er skjermen for liten da tror dere? Vil det bli upraktisk siden jeg skal bruke pc'en til redigering av bilder?

Og en ting til, jeg tar MYE bilder. Sletter det som ikke skal brukes, men likevel bruker jeg endel minne til bilde-filer. Hvor stort minne bør jeg ha på pc'en da? Duger denne isåfall : http://www.deal.no/produkt.cfm?id=120368

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ikke særlig greie på pc'er, men spurte faktisk om denne dataen selv for en stund tilbake (hos forhandler). Fikk da beskjed om at den godt kunne være noe treg siden den var liten og derfor ikke klarte å ta bedre enn et eller annet. Men at de uansett fungerer til de meste enkle ting. Når det er sagt så anbefales det ikke å kjøpe små pc'er da en ofte kan utvikle senebetennelse fordi en holder hendene rart når en skriver.

Skrevet

Har du noen tips til hvilken mini-pc jeg kan kjøpe som har nok plass til lagring av bilder da? :) Greit om jeg kan lagre endel liksom :)

HI

Skrevet

Tipser deg egentlig aller mest til å kjøpe en laptop i vanlig størrelse, pga. foredeler men også fordi det ikke anbefales med de små, som nevnt ovenfor. Står at harddisken er 160 GB, det tar nok. På min data har jeg 218 GB på C-driveren og her har jeg flere tusen bilder, filmer, musikk, programmer o.l. og det er fortsatt 102 GB ledig:). I verste fall kan du kjøpe en ekstern harddsk, men tviler på at du får behov for det.

Skrevet

Forstod ikke helt dette jeg, beklager. Du sier at den har 160GB - bør det holde til mine bilder tenker du? :)

Den jeg viste har 10,1".. hvis jeg velger å gå opp litt i størrelse, men ikke "vanlig størrelse"- hva slags størrelse på skjermen blir det da? Hva er "normal-størrelsen" på skjerm? :)

Takk for svar,

HI

Skrevet

15 tommer er det vanligste! Jeg har 15,6 og det er veldig vanlig. Ellers er 14 også helt greit, hvis du spør meg. Stor og fin skjerm samtidig som det er mer tilpasset skriving osv... Det må du avgjøre selv, da :)

160 GB er nok. Det er ikke veldig mye, men det bør holde til veldig mange bilder for å si det sånn. Som sagt har min 218 GB og er fylt opp av masse filmer, musikk, tusenvis av bilder og masse programmer, og har allikevel mye ledig plass!

Skrevet

Okey :) Men det finnes laptoper med mindre skjerm enn 10,1" også eller? har sett sånne bittesmå, og det vil jeg IKKE ha. Det er vel ikke de på 10" som er disse bittesmå? Hmm..

hi

Skrevet

Jeg har 10 tommer og den er relativt liten, men ikke så små som de første som kom (8,9). Mannen min kjøpte nettopp 13,3" og det er helt genialt! 13,3" is the new black. 15" er nesten som stasjonær å regne her i huset.

Bilder: http://www.notebooks.com/wp-content/uploads/2009/10/U350_4.jpg

Beskrivelse: http://www.teknofil.no/wip4/temasider/lenovo-ideapad-u350/d.epl?id=41203

Skrevet

ja, kunne tenkt meg en på 13 tommer eller noe sånt. Men da går prisen opp så grundig :)

Men duu, den der likte jeg! hva er prisen for den herligheten da? ;) Mistenker at jeg kommer til å blakke meg på den! Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...