Gå til innhold

Jeg trenger råd !!! Ang. overvektig "barn"..

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller tenåring, 17 år. Det gjelder sønnen min, han har vært ganske overvektig siden 5-6 års alderen.

Så vokste han veldig fra 15 års alderen og ble slank. men nå har han lagt på seg igjen :-(( Blir så lei meg...

Han har skikkelig vom og "håndtak", og er blitt rund i ansiktet.

Han er 1,82 og tipper han nå veier 95 kg. Han er ikke feit men jeg vet at han fort kan bli det.

Noen tips hvordan jeg kan ta dette opp med han uten å såre?

Ellers skal jeg i det hele tatt si noe ? Jeg snakker om sunt kosthold og slikt..Han trener litt på helsestudio, men her er det junkfood som er grunnen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok vedig lurt å ta det opp på et vis nå, før det blir for vanskelig å ta tak i problemet.

Min bror spiste mye junk food og sjokolade far 10års-alderen, og ble veeeldig stor. Han hadde en del psykiske problem, og min mor ville ikke 'plage ham' med enda mer, så hun lot ham holde på. Må er han 23 år og diger. Har lagt seg til en del uheldige mat vaner som det er vanskelig å snu på, og har alt for mange komplekser ifht kroppen sin til feks å gå på treningsstudio. I og med at han i utgangspunktet sliter psykisk så gjør overvekten det enda verre, fordi han har problemer med selvbildet, og det er mange aktiviteter, særlig om sommeren, som han ikke tørr være med på, som gjør at han blir enda mindre sosial enn i utgangspunktet.

Skrevet

Ja bør ta det opp, men hvordan ??

Skrevet

Du bør si det rett ut. Si at du er bekymret for kostholdet og vekten hans i forhold til helse. Spør også om hva du kan gjøre for å hjelpe han til bedre vaner. Hvordan du kan støtte han og hjelpe han med å begrense søplematen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...