Gå til innhold

Hodeomkrets jente 7 mnd gammel... Er hun liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 mnd og 41.8 cm i hodeomkrets.. Er det liten hodeomkrets for alderen? Veier da 8 kg og er 67 lang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg.. Ingen som husker ca hvor hodeomkretsen var 6-8 mnd gamle? :)

Skrevet

Våre blei ikkje målt ved 7 mnd, men ved 6 mnd var dei hhv 44,7 og 44 cm rundt hovudet. Begge var store ved fødsel (4440/4540, 54 cm og 37 cm h.o.), og hadde vokst hhv 7,7 og 7 cm rundt hovudet då dei var 6 mnd gamle.

Ved 6 mnd var dei 8475 g/69 cm og 8145 g/70,5 cm.

Skrevet

Hun er nederst på percentilen vel.. men hun var jo også ganske liten når hun ble født.. 34 cm rundt hodet og 48 cm lang.. 3400 gram..

Jeg synes hun har vokst veldig bra.. Men de 2-3 siste mnd så har hun "stoppet" og vokse omtrent.. Hun hadde 40cm i hodeomkrets 3 mnd gammel.. Så er vel det at hun nesten ikke har vokst noe siden da.. + at hun hadde gått litt ned i vekt.. Skal på ekstrakontroll i morgen .., så det blir spennende og høre da.. :)

Skrevet

Min karamell var 42,3 rundt hodet på 6 mnd. kontrollen. Det var visst ikke noe stort hodet, men som helsesøsteren sa så holder han kurven sin. Dessuten så har både meg og pappaen ikke sånn kjempestore hoder, så da var det ganske normalt:)

Skrevet

Er vel det at hun ikke følger kurven de stusser på hos lillemor da.. Hun er født 6 Mai

6/8 var hodeomkretsen 39.5cm

28/10 var det disse målene 66cm, 41.8 hodeomkrets og 8290 gram

10/11 var hun 67 cm, 41.8 hodeomkrets og 8090 gram.

Så hun har jo da fallende kurver siste mnd.. Håpe det har snudd på kontroll i morgen da. :)

Skrevet

Min er litt "tjukk i huet" og var 46cm rundt hodet ved 7 mnd kontroll. Får håpe at det snur seg for dere! Vekta er jo ikke så halvgal da, ihvertfall ikke om hun nettopp har begynt å bevege på seg. Da mini begynte å krabbe stoppet vekta opp en mnd's tid for så å ta seg opp igjen.

Lykke til imorgen!!!

Skrevet

Min er 6 mnd, og er ca 42 cm rundt hodet. Lita nett jente. =)

Skrevet

Lillefrøken her har nylig vært på 6 mnd.kontroll; 43, 7 i h.o. (34 ved fødsel, ellers også ganske lita ved fødsel - 2900/48)

Skrevet

jeg synes ho er liten ja. hvertfall i forhold til vekt og lengde.

mi jente var 44,9 når ho var 6 måneder. gutten var 45,5 cm i hodet på samme tid. 8,4 kg på jenta og 9,5 kg på gutten

Skrevet

hjelpe meg, er det bare jeg som har en liten plugg her? ;) når mini var 4 mnd var han 7, 3 kg, 63 cm og 41 rundt hodet! fikk høre det var helt greit på hs da, for han følgte sine kurver bra.

og da han var født var han 2630g, 48 cm og 34 rundt hodet :) (hadde sikkert ikke fått i seg nok mat inni magen, for han tok igjen gjennomsnittet ganske raskt :) og la roet seg deretter på en "normal" kurve..

Skrevet

Jenta mi er 19 mnd og er 44,3 cm og har lite hode.. 34 ved fødsel

Skrevet

Takker for svar dere.. :) Skal på ekstra kontroll i morgen og hvis hun fortsatt ikke hadde lagt på seg eller hodet hadde vokst noe særlig skulle vi kanskje undersøke nærmere.. Uten at jeg har peiling på hva de mener med det eller hva det innebærer.. Krysser fingrene for at hun har lagt på seg og hodet vokst litt.. Hun har forresten ikke begynt og krabbe eller sitte selv enda..

Jenta er mildt sagt myyyye annerledes fra min sønn som var den pluggen og gikk langs bordene når han var 8 mnd.. hehe.. ;)

Skrevet

Ja da var de jo ganske like ved fødsel da.. Jenta mi var litt større i gram bare ellers like mål.. Håpe det går riktig vei på skjemaene i morgen.. :)

Skrevet

eg kika i heftet. gutten min var 44 cm på 7 mnd.

men han var 40 cm ved fødsel også da.

(ikke anbefalt)

Skrevet

fant heftet til jenta mi.

hun var født med 35.5 3200 gram. 51 cm

7 mnd. mhodet var 41.5 hun var 66 cm og vog 7600

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...