Gå til innhold

Frustrert over å ikke komme til jordmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si at jeg er litt skuffet over det kommunale jordmortilbudet. Jeg ringte helsestasjonen da jeg fant ut at jeg var gravid og de sa at jeg kunne komme dit først i uke 12, og da ringte jeg litt før uke 12 og spurte om jeg kunne komme til jordmor, og de sa at de ikke hadde noe kontroll før i uke 24.

Så derfor ringte jeg helsestasjonen da jeg var i uke 18, for å få time i uke 24 for å være sikker for å få time, men så ringte de i dag og sa at de hadde satt meg opp på feil dag og de hadde bare ledig etter jul, så nå har jeg først time når jeg er i uke 26.

Så nå vurderer jeg å prøve å få time hos privat jordmor. Har behov for å snakke med jordmor om ting jeg lurer på, og ikke minst samboer ønsker det. Vet dere om noen gode private jordmødre i Oslo - området? Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om ei anna som gikk til privat jordmor av samme grunn som deg, hun sa at det var veldig bra og kom til å gå der igjen, selv om det kosta 450kr/timen. Er usikker på hvor hun gikk men var i Oslo.

Det er skikkelig dårlig, og kan jo bli bekymret i forhold til helsesøstertilbudet etter fødsel også! Vi fikk ingen oppfølging etter at vi flyttet til ny bydel i Oslo, enda vi hadde stort behov for det. Gruer meg til å ta kontakt med helsestasjonen på nytt etter fødselen. Er veldig glad for at jeg skal føde på Fødriket og har jordmor der, også hjemmebesøk og oppfølging ved behov etter fødsel!

Skrevet

Jeg hadde risikosvangerskap sist og det er strax ett år siden.. jeg er 14 uker nå, og har ikke time før i uke 21. Jeg kommer til å gå på prival ul for å finne ut det jeg kan der. Men syns det er skikkelig dårlig at de ikke følger bedre opp. Når jeg har mye å gjøre på jobben, må jeg faktisk jobbe overtid!!

Skrevet

Det er jo strengt tatt ikke nødvendig å gå til jordmor så tidlig og spørsmål kan jo legen din svare på. Ofte bedre. Men det er en privat jordmor på Majorstuen Fysikalske som tidligere (og tidvis) jobbet som jordmor på Riksen. Hun skal visst være veldig flink.

Ellers så har du familieklinikken på Majorstuen også.

Skrevet

Da har jeg fått time hos privat jordmor. Det er litt dyrt, men jeg syns det er verdt det:) Legen min har fulgt meg opp ganske bra sånn helsemessig, men han har ikke tid til å snakke om småting i graviditeten som jeg lurer på og vordende far gleder seg til jordmor han også slik at han kan føle at han blir litt mer involvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...