Gå til innhold

Julemiddag: Avstemning (eller nye forslag)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alternativene vi har saa langt:

1) Kanin

2) And eller helst gaas

3) Fylt ovnsbakt indrefilet

4) Villaks

Og tanken er at vi vil innfoere en fast tradisjon som er "vaar" (et par av alternativene er tradisjoner fra slekta vaar).

Og ja, jeg har lagt inn innlegget paa anonym ogsaa for aa forsikre meg at eventuelle kritiske kommentarer ogsaa kommer med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er gode alternativer for 1.juledag, men på julaften er det ribbe &co som gjelder, samme hvor lite egenkomponert denne tradisjonen er.

Skrevet

væoh, så spennende. jeg digger folk som ikke har ribbe, for det synes jeg ikke er så innmari digg.

tror jeg ville gått for and eller gås jeg.

Skrevet

Jeg kaster opp av ribbe og mannen hater det. Altsaa ikke et alternativ. Ganske synd for jeg elsker lukta :(

Selv har jeg vokst opp med pinnekjoett ene aaret og gaas/and ene aaret ettersom det var mormor eller farmor som stod for matlaginga. Mannen hater pinnekjoett, ergo er det stroeket fra lista.

Han har vokst opp med ribbe+indrefilet.

Skrevet

Gaas og and er utrolig godt, og for meg er det jul siden farmor alltid hadde det paa julaften (hun var halvt dansk, sikkert derfor).

Skrevet

Oki, da stiller det seg jo i et annet lys.

Da hadde jeg gått for gås.

De andre tingene er mer vanlige, på julaften skal det være noe som ikke spises ellers i året.

Skrevet

Vel, villaks er kanskje ikke så vanlig, men laks er :o)

Skrevet

Og kanin blir vel for hardt for ungene, ha ha ha.

Skrevet

Altsaa, smaaen paa snart tre elsker snurresprett til middag. Han har faatt det et par ganger i Frankrike ... men jeg tenker at det kan bli vanskelig paa sikt ja, he he.

Skrevet

And eller gås, definitivt. Det er jo supergod, og sånn mat man ikke lager så ofte eller kanskje. Hørtes ut som en deilig middag i mine ører...

Skrevet

Ja, and/gaas lager vi nesten aldri. Kanskje andebryst, men da er det til fest og ikke hverdags.

Skrevet

fylt indrefilet hadde jeg valgt :)mmm det er snop det,

men det spørs jo hvem som skal spise, tilbehør osv. alle alternativene er jo veldige gode middager da :)

Skrevet

Vi har svinesteik, for mamma har aldri vært begeistra for ribbe. Og kjøttkaker, for mange av oss liker ikke medisterkaker. Litt medisterpølse til de som liker medister. Og tre av kjøttkakene må være uten løk, fordi tarmen til en av de gamle ikke tåler løk;o)))

Og i år skal julaften være hos oss for første gang, og alle er litt spent på om dette går bra;o)))) Min verste frykt er at jeg glemmer de tre kjøttkakene som skal være uten løk....

Lykke til med tradiskjonsvalget;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...