Leen Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Alle dere som har en hyggelig og lett omgjengelig svigermor, NYT DET!!! Jeg har min i vrangstrupen. Hver gang hun kommer på besøk går hun rundt og kommenterer og peker hvor det ikke er godt nok vasket, og hvilke blomster jeg ikke har tatt godt nok vare på. Jeg er ingen husmor, og kommer aldri til å bli det, men vi gjør så godt vi kan, og det er langt i fra ille her. Flere som sliter med plagsomme svigermødre? Måtte bare få det ut!
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 Tja, min er diplomatisk nok til aa paapeke mangler ved husholdningen til soennen sin og ikke til meg, saa jeg skal ikke klage. Dessuten er jeg velsignet med elefanthud.
Leen Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2009 Jeg er vel egentlig litt mer tykkhudet jeg også, men hun har gradvis skrelt den av lag for lag. Hun tør ikke si noe til min mann, for da vet hun at hun får ti ganger mer igjen. Dust altså...også skal de selvsagt feire jul her...jeg må vel slikke huset rent jeg da...
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Nei da, ikke bry deg om kommentarene. Hvis du gir etter og slikker tapeten er slaget tapt (og dessuten er det usunt i lengden). Hun er kanskje som min svigermor, type eks-husmor paa heltid som la hele sin stolthet i aa pusse vinduene minst en gang i uka?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Liker svigermora mi jeg. Faktisk så godt jeg jeg like gjerne feirer jul hos henne som hos mamma, pappa eller hjemme hos meg selv. Og jeg nyter det.
Gjest amandine Skrevet 11. desember 2009 #6 Skrevet 11. desember 2009 Nå er jeg heldigvis av den heldige sorten hva svigermor angår, men hadde jeg hatt en som lette etter støv og kritiserte tror jeg jammen meg jeg bare hadde vist henne hvor hun fant støvsugeren og vaskebøtta. Det er min holdning! Huset her er ikke strøkent, men alltid fullt av folk, og de er her av egen fri vilje. Synes de det er støvete får de jaggu vaske! Heldigvis synes svigermor hun kommer til paradis når hun er her;)
Gjest cunning stunts Skrevet 12. desember 2009 #7 Skrevet 12. desember 2009 Svigermødre kan oppdras. Time-out er utrolig effektivt. Det holder ikke med et minutt pr år, uansett hvor gammal røya er, men like mange uker som hun er år kan gjøre en vidunderlig forskjell, så ha det som utgangspunkt. Er du heldig kan du da se fram til bortimot et år uten svigermor. Ikke noe å lage teater av, bare informere om at hun er ingen. En som er ingen omgås man ikke, men hetser heller ikke foran barn og andre, hun er bare usynlig - du går ikke til henne, men hun kan godt komme på besøk til deg, bare at da går du diskret ut på forhånd og kommer ikke hjem før hun er vekk. Slik kan barn og bestemor fortsette å ha kontakt, sønnen din kan kjenne den kjærlige forklesnora rundt halsen, og du har ingen jobb med det i det hele tatt. Du informerer henne selvsagt ikke om hvorlenge du har tenkt å ha det slik, men kjenner etter sånn av og til om det kjennes ut som det har vært lenge nok - din mann er muligens en brukelig informasjonskanal, men ikke tving ham. Ber hun om godt vær blir hun selvsagt tilgitt, men prøver hun seg igjen går hun ut i kulda for ny rynde. Utrolig smertefritt. Det hadde vært langt verre om du faktisk elsket henne og hun LIKEVEL oppførte seg slik, sånn som endel foreldre gjør - dine foreldre er det vondere å oppdra gjennom isfront. Men selv det er ingen umulighet. Lykke til - og nyt friheten.
☆Monkey Business☆ Skrevet 13. desember 2009 #8 Skrevet 13. desember 2009 jeg kastet opp på sofaen, teppet og den nye, hvite pelsputen til svigermor da jeg og mannen kom fra fest i natt......oh damn..... Dessverre er hun verdens koseligste dame
Gjest Skrevet 13. desember 2009 #9 Skrevet 13. desember 2009 Jeg har "slikket tapeten" i endel år nå. Og det har resultert i at jeg nå blir fysisk syk og dårlig av spenningen når de kommer på besøk. Så det å finne seg i alt mulig er direkte usunt. Og å begynne å si ifra etter så mange år er vanskelig. Bare synd at det tok meg mange år for å skjønne hva hun egentlig driver med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå