Gå til innhold

Jordmor - en meget positiv opplevelse!


kjærlighetsbarn_2010!

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært hos jordmor. Det ble en helt super positiv opplevelse, hun var snill og grei og hadde goooood tid. Var der inne i over en time! Vi snakket mye og fylte ut helsekort. Fikk også tatt blodprøvene idag, slik at forhåpentligvis legen min har fått svarene innen jeg skal dit på første kontroll den 18. Hadde bra blodtrykk (119/69) men blodprosenten var litt lav. Så det blir feritin nivået som avgjør om det blir en ny runde med jerntilskudd eller ikke.

Jordmor henviser meg også til tidlig ul på St.Olavs, og forhåpentligvis får jeg time tidlig i januar, hun mente det var best å ta rundt uke 11-13. Kunne sikkert fått før jul også, men vi ble enige om å vente litt.

Jeg ble så glad og føler meg litt mer gravid nå, selv om hun ikke lytta etter fosterlyd enda, det var for tidlig mente hun. Man kan bli unødig bekymra dersom de ikke finner den, og det vil jeg ikke...

 

Så, dette var da min lille solskinnshistorie!

 

Håper alle andre har en like bra dag som jeg har idag :-)

 

Ps: Er 8 fullgåtte uker idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott med gode historier!

 

Jordmor ja, hvordan får man seg en jordmor som man kan gå til? Er det legen som skaffer oss det eller? Og når går man til henne i steden for til legen? Jeg vil nemlig heller gå til en jordmor enn til legen min;) Og siden jeg er litt uvitende akkurat på dette området tenkte jeg at det var lurt å spørre her, er nok mange som kan svare meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så gøy:)

er det ditt første barn eller?

jeg skal selv til st.olavs i midten av januar..da er jeg ca 14 uker på vei, gleder meg masse:)

Hærlig å føle at nå er det virkelig ting som skjer :)

 

Masse Lykke til Videre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw 85Anonym enten kan du høre med legen din ang Jordmor ellers kan du ringe den kommunen du bor i å spørre, det gjorde jeg ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...