Gå til innhold

Mannen min har BMI på 27,7, men er overhode ikke tjukk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han ble helt deppa, men jeg sa at det sikkert er fordi han har ganske grov benbygning og er muskuløs.

Er det noen som har peiling på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bmi er bare en veiledning, for noen er den helt feil å bruke.. Hva med å sjekke liv hofte kalkulatoren el hva den heter..?

Skrevet

Hiv vekta, BMI tar ikke hensyn til muskelmasse eller bygning. Min far hadde nesten 30 i BMI uten at han var tykk, kraftig ja, men langt fra feit.

Skrevet

Kjæresten min har nesten 30 i BMI, men bare 9% fett prosent. BMI blir helt missvisende på de som har mye muskler og lite fett.

Skrevet

Hei! jeg er ei jente på 167 cm over bakken, og har bmi på 32. det går inn under fedme, men jeg kan aldri få en bmi under 27 jeg heller. Har veldig store og sterke muskler, og et ganske så robust skjelett (uten å ha trent har eg alltid store muskler). Har slutta å gå etter vekta eg :) Følger bare med på om den forandrer seg..

Skrevet

Hvor ble denne bmien målt?

Man skal ta de bmi kalkisene her på nett med en klype salt, iogmed at de ikke regner med muskler osv..

At man har grov benbygging\kraftig benbygging har ikke noe å si.. Skjellettet veier ikke såå mye mer..

Skrevet

Hvorfor er han deppa? Mannen min er svært høy og har også en BMI på 27. Han finnes heller ikke tjukk. Han er høy, flott og har naturlige muskler. Ikke en eneste valke eller tegn på overflødig fett. Men BMI kan være problematisk for svært høye mennesker. BMI er ikke alltid rigktig måte å vurdere hvem som bør slanke seg på.

Skrevet

Han ble vel deppa fordi han lurte på om han kanskje var litt småfeit likevel. Dette ble målt hos legen under en grundig legeundersøkelse.

Takk for svar!

Skrevet

Min mann har en BMI på 18,5. Han er undervektig å sliter mye med å få i seg næring. Han hadde en operasjon i fjor hvor de strammet spiserøret og magesekken. (han er født med hull i spiserøret og magesår). Etter den operasjon har han rast ned i vekt fordi all mat sitter fast i spiserøret å det meste kommer opp igjen før det rekker ned i magesekken.

Han er 25 år å veier under 60 kg. Syns så synd på han å aner ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å gå til lege å be om hjelp. Han har ikke fått noen form for oppfølging etter operasjon. Han vegrer seg for å gå til legen fordi han syns det er flaut og ekkelt. Skjønner han jo godt, men jeg kan jo ikke bare se på at han raser ned i vekt. Han er blek og slapp og utmattet. Er redd det snart skal gå for langt.

Tørr såvidt ta i han for det er bare bein og hud.

Hva skal jeg gjøre? Kan jo ikke bare se på det, men kan jo ikke bære han til legen heller om han absolutt ikke ønsker å gå dit.

Skrevet

Anonym over her igjen.

Jeg vet dette var et innlegg om høy BMI, men jeg tar sjansen på å spørre om råd når det likevel er snakk om BMI å sånt. Har tenkt vedig mye på dette i det siste, å det gjør meg så vondt å se at mannen min svinner hen..

Skrevet

Virker som bmi ikke passer på mange.. Kjæresten min er egentlig ganske tynn - ikke en mm fettlag på magen engang, og har ganske bra med muskler. Han også ble plassert på grensen til overvekt på bmi skalaen. Så det er jo bare helt drøyt. Folk er satt sammen forskjellig!

Selv har jeg lenge ligget på 17 i bmi, nå er jeg oppe i "hele" 18.8. Jeg er veldig smal i beinbygningen, smale hofter osv. Skulle jeg lagt på meg 15 kg med min kropp, for å havne på normalen, hadde jeg rett og slett sett tjukk ut..! Veide det da jeg var gravid, og i ettertid har folk turt å innrømme at jeg så egentlig ganske rund ut, utenom magen også..:) hehe

Som trøst til kjæresten din, HI, så så jeg et intervju med Aksel lund svindal etter at han hadde skadet seg - han så mager ut, og han sa at han hadde fått mange kommentarer på at han var blitt så spinkel, men selv da lå han på fedme grensen i følge BMI sa han:D Og han er jo ikke akkurat blubbete til vanlig heller..:-P

Skrevet

Tusen takk for kjempefine svar! Jeg gleder meg til å vise dem til mannen min senere! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...