Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Jeg er undervektig, og i uke 20. Trenger kostholdsråd som kan hjelpe meg å få noen ekstra kilo på kroppen. Er litt bekymra for babyen min. Vil selvfølgelig legge på meg på en sunn måte. Håper noen har gode råd å komme med!
bunnie Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Det mange gjør feil er å kaste i seg fett og sukker. Det du burde gjøre er å spise hver 3., max 4. time. Spis SUNT, mye fiber, riktig fett og proteiner.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Takk for råd! Kanskje du kan ramse opp forskjellige ting som er bra å spise?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 hvordans spiser du fra før da?? spis variert og hver 4 time ca.. Ikke glem frokosten!!! Hold deg unna "dårlige" produkter for å fete deg opp som snop osv.. Kanskje du har cøliaki da om du ikke tar opp den næringen du trenger..??
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 Det er viktig å spise et balansert kosthold. Du kan også gjerne trene litt styrke for å få opp muskelmassen din. Men hvis det er fettprosenten som skal opp er det viktig at du får i deg nok proteiner, karbohydrater og fett. Ikke spis altfor mye tomme kalorier (godteri) Begynn dagen med god frokost - Gjerne egg, bønner, bacon osv, eller korn og helmelk Pasta er det masse karbohydrater i, og det metter godt. Kjøtt er proteinrikt. Du kan kombinere proteiner, karbs og fett ved å spise et godt brødmåltid med kjøttpålegg og melk til. Du kan spe på med proteindrikker hvis du synes det er vanskelig å få i deg nok mat.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #8 Skrevet 10. desember 2009 Har du prøvd næringsdrikker som du får kjøpt på apoteket? Kan være lurt å prøve og drikke noen av de ilp.dagen om man sliter med dårlig matlyst og lav kroppsvekt.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #9 Skrevet 10. desember 2009 Spiser bra til lunsj og middag, men resten av dagen er jeg ikke så flink. Spiser små posjoner og er mett leeenge etterpå... Men spiser stort sett ganske sunt. Har tatt tester for alt av cøliaki, allergier osv. Finner ikke ut noen ting som er feil...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #10 Skrevet 10. desember 2009 Takk for gode råd!! Kan man drikke proteindrikke mens man er gravid? Burde absolutt ha trent styrke, men formen har vært veldig dårlig i det siste. Trente ganske mye før. Men dessverre så blir ikke matlysten nå bedre av at jeg trener... Blir egentlig bare tynnere av det.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #11 Skrevet 10. desember 2009 Ja, har prøvd. Men ble bare dårlig i magen av det, å da hjelper det lite dessverre
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #12 Skrevet 10. desember 2009 Vet du hvorfor du er undervektig? Sliter du med allergier/intoleranser? eller har du slitt med noen type spisevegring? Det har jo stor betydning hva som er årsaken... :-) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #13 Skrevet 10. desember 2009 Likte ikke mat fra jeg var 5-18år ca. Hadde vel en form for spisevegring.. Men de siste årene har jeg ikke hatt problemer meg å spise, men det meste jeg spiser går rett gjennom meg. Har tatt tester for det som kan testes i forhold til allergier, men legen finner ingenting. Vet at jeg spiser for lite fortsatt, men har ikke verdens beste matlyst. Er derfor ekstra viktig at jeg spiser riktig når jeg først spiser
ellesant Skrevet 10. desember 2009 #14 Skrevet 10. desember 2009 Dersom du liker grøt, kan du spise semulegrynsgrøt. Egge-retter er bra, gjerne i kombinasjon med bacon eller skinke. Havregrynsgrøt med sukker, kanel og kremfløte kan være et triks innimellom, men det blir man veldig lei av om man overdriver. Du kan drikke en kopp kakao eller sjokolade i stedet for kaffe, evt, slike kaffe som man kjøper på kaffebar. Prøv å spise gradvis litt mer enn du egentlig har lyst på for hvert måltid, da blir magesekken større og du får i deg mer mat. Skriv opp hvordan du reagerer på de ulike matgruppene, ta tran og vitaminer dersom du ikke får plass til frukt og grønnsaker i starten. Du skal liksom gjøre alt motsatt av det jeg gjør du. Dersom du liker tørket mat, er det mye proteiner i tørket kjøtt og fisk. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå