Gå til innhold

12-16 mnd: Hvor mye sover de på dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

....og hvor mange timer er de våkne fra siste blund til legging?

Jenta mi er 14 mnd nå, og synes hun sover så urolig på kvelden- lurer på om det kan skyldes feil mengde søvn på dagtid.. Hun sover som regel en blund på 1,5 time iløpet av dagen, og er våken ca 5,5 time fram til legging. Natten er som regel 12- 13 timer lang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er snart 14 mnd og sover 1,5-2 timer på dagtid. Natten er 10-11 timer. Hun legger seg sent, altfor sent etter min mening (kl 21.30-22.00).

Lurer veldig på om hun burde fått mer søvn.

Skrevet

hmmm..ja, sannelig ikke sikker på hva dagstotalen bør ligge på jeg, nå som de har blitt så store... Noen som vet?

Skrevet

min datter er nå 18 mnd, og siden hun fylte ett år og begynte i barnehagen har hun sovet 2-3 timer midt på dagen (ca kl 11-14). Hun blir lagt kl. 19 og sover da i 12 timer..

Skrevet

Hjemme i helgene sover hun fra 10.30 - 12.30 ca.

I barnehagen sover hun fra 11.30 el. 12 og et par timer ca da også.

Sover ingenting etter det og legger seg 18.

Noen ganger sovner hun med en gang, andre ganger ligger og turner og synger litt.

Skrevet

Våkner igjen når hun hører huset våkner.

6.30 om hverdagene og 7.30 i helgene.

Skrevet

Lillemann her er 12 mnd, og sover ca 12-13 timer om natta, + 2-4 timer på dagen. Sovedyr ;)

Skrevet

Gutten min er snart 14 mnd (sukk tiden flyr) og sover ca 1 1/2 time på dagen fra ca 12 - 13.30 og 11-12 timer på natta. Legger seg 18.30 og våkner mellom seks og syv en gang. Lett å legge og sover natta igjennom.

Skulle gjerne at han sov kanskje en time mer totalt for han virker ofte litt trøtt, men det går seg heldigvis til når han blir eldre (får han rett og slett ikke til å sove mer så da er det ikke så mye å gjøre med)

Skrevet

Ok takk for svar=) Flere?

Skrevet

min gutt på 15 mnd, sover alt mellom 45 minutter til 2 timer, varierer veldig og her helt tilfeldig. Legger seg kl 12 på formiddagen. merker meg at han sover lengre hjemme i sengen på dagtid enn når han er i barnehagen i vogna.

legger seg mellom 18.30 og 19, sover da frem til ca 06.30 en gang. varierer også utifra om han har våknet om natten eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...