Gå til innhold

svigerforeldre på besøk, og strid om tv'n.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff. Jeg har jo tidenes beste svigerforeldre, men de har en tendens til å okkupere tv'n. De skal se på alt de pleier å se på, og vi kommer ikke helt til (dette er folk som ikke er sosiale på noen måter, så tv er liksom greia etter at barna er i seng)

Eldstebarnet her er syk, så jeg har begge ungene hjemme fra barnehagen. H*n som er syk ville se på barntv (et eller annet som begynte nå), men svigerfar måtte se på håndball. Eldstebarnet ble ordentlig lei seg, her h*n ligger på sofaen og er syk, og veldig sår pga det... hvordan angripe dette da? La svigerfar se håndball?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett på en dvd på pc`en =) Skjønner det er kjipt, men selv hadde jeg nok ikke giddet å ta den fighten. Forøvrig trur jeg besteforeldrene til barna våre hadde latt et sykt barn få se tv...

Skrevet

Kan du ikke ta det opp og så kan barnet se det etter kampen? Det er vel bare 10-15 minutter igjen? Så kan du si "Du skal få se det etter at kampen er ferdig, ikke sant svigerfar?" og dermed besemme at svigerfars tv-titting er ferdig for nå?

Jeg har ei venninne med det samme problemet, og hun lar det faktisk bare skure og gå de dagene svigers er på besøk, så ringer hun heller meg og knurrer litt når hun blir for irritert. Det er i hvert fall ikke noe hun ønsker å lage noe oppstyr utav.

Skrevet

Bare å si at h*n som er syk vil se barnetv, å at det må h*n nesten få lov til. Det er tross alt dere som bor der og som egentlig bestemmer hva som ska sees på på tv : ) eller gjør som henne over sier sette på dvd på pc`en :)

Skrevet

Nei, jeg ønsker ikke å lage noe oppstyr jeg heller, derfor sier jeg ikke noe.

Dvd-spilleren på pc'n min er ødelagt, og jeg har ikke noe muligheter for å ta det opp på tv'n (som jeg vet om, vel og merke!! det er sikkert, men vi har sånn innvikla system jeg ikke kan noe om)

Men jeg tar jo ikke for meg sånn når jeg er hos andre, gjør dere det? Er det helt vanlig?

Skrevet

Jeg gjør IKKE det, derfor mener jeg at du burde sette ned foten, de er tross alt i DITT hjem å burde respektere det du bestemmer!

Skrevet

Avh av hvor ofte svigerfar er på besøk, flere ganger i uka, ville jeg gitt beskjed om at han fikk se tv hjemme hos seg selv. Er det noen uker mellom hver gang han er på¨besøk ville jeg latt han se på tv. Barnet ditt kan ha like stor glede av å lese en bok med deg eller legge puslespill sammen med deg når håndballkampen sendes.

Er barnet så sykt at det ikke kan være med på puslespill, små aktiviteter eller bli lestfor...da hadde jeg gitt beskjed til svigerfar om at nå er det unntakstillstand og barnet ditt har første pri.

Skrevet

Jeg ser aldri på tv borte hos folk jeg, jeg bestemmer det hvertfall ikke! Jeg ser på det som står på, men jeg forsyner meg aldri av fjernkontrollen og skrur over når andre ser på noe...

Joda, barnet kan være med på aktiviteter med meg, men akkurat da var jeg litt opptatt med det andre barnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...