Gå til innhold

Hva kan dette være? Symptomer..noen leger her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk plutselig store smerter bak høyre ribbein og i ryggen på høyre side. Har også litt muskelverk i høyre arm, men dette kjenner jeg er muskler som spenner seg.

Smertene er borte, men er øm i høyre side.

Er eller frisk og fin, men føler meg litt vram (har ikke feber).

Snakket med legen pr tlf, og han sa at det hørtes ufarlig ut og at det sikkert var galestein. Bør jeg slå meg til ro på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor vondt var det på en skala fra en il ti når det stod på som verst?

Gallesteinsanfall er utrolig smertefult. Så vondt at man føler man ikke kan overleve.

Når jeg hadde gallesteinsanfall fikk jeg vondt rett ved høyre ribbensbue, men fra ribbensbuen føltes det som om det gikk et bånd, stramt, rundt hele magen og bak på ryggen.

Jeg fikk også vondt i høyre skulder, nesten som voksesmerter.

Anfallene varte også i flere timer. Har hørt om folk som har hatt anfall over flere døgn.

Skrevet

Jeg har hørt at gallesteinsmerter kan sammenlignes med veer...

Muskelsmerter derimot er som oftest mindre intense, men kan komme i tak. Det kan kjennes svært skummelt. Uten å være lege vil jeg tippe det er muskelsmerter i brystet også, siden du sier du kjenner det i armen. Kanskje du har fått en slags strekk eller noe?

Skrevet

Gallesteinssmerter kan IKKE sammenlignes med veer. Jeg har selv født tre barn, alle tre fødslene har vært steinharde.

den første brukte jeg 44 timer på å få ut.

Jeg skulle mye heller gått gjennom den fødselen på nytt fremfor og hatt et nytt gallesteinsanfall!!

Jeg har heldigvis blitt operert, og galleblæra er borte. Inni galleblæra lå det 8 steiner, veldig sjeldent de finner så mange sa kirurgen til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...