Gjest Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Sliter med å få vekk magefettet etter graviditet og en lang og herlig, lite aktiv permisjonsperiode på 1,5 år. Jogger nå ca 6 km 3 ganger i uken, og tar sit ups. Har holdt på med dette i ca 3 mnd nå, men det skjer veldig lite rundt magen. Spiser litt sjoko i helgene, er ikke helt nazi på kostholdet, men det er kanskje det som må til??? Noen som har noen gode tips.
lille sprelle Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 vet ikke om det er så "gode" tips egentlig, men..... har hørt at mange har glede av rockering. Selv er det hele litt uvesentlig siden jeg trener meg opp etter en skade. Jeg velger å trene de "små" støttemusklene omkring mage rygg og bare jeg får av meg kiloene igjen, så regner jeg med at en smal midje følger etter. De musklene trener man gjennom pilates, slynger, ball, ustø matte etc.
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 Rockering ja.. den står som pynt bak tv'n i stua. Da bør jeg nok ta den frem igjen. :-) Skal prøve det jeg.
Lille tripsi Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Bare endring av kosthold som hjelper.... har spillt handball nesten hele livet, og fettet forsvinn kun ved eit lågt kcal inntak, ikke all treninga. Men det er meg, ikke sikker det same gjelder deg:)
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #5 Skrevet 10. desember 2009 Det gjelder nok meg også. Spiser ganske sunt og lite, men blir nok litt for mye i helgene desverre.. er blitt veldig svak når det gjelder fristelser av det usunne slaget.... på nyåret skal det telles kalorier.
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #6 Skrevet 10. desember 2009 Andre som har fått vekk pølsa rundt magen som vil dele tips?
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #7 Skrevet 10. desember 2009 Lavkarbo var det som måtte til for å bli kvitt min mage. Ikke ketolyse, bare lavkarbo. dvs litt løs hud var det nå igjen, men ikke mye å klage over. har jeg giddet å fortsette har sikkert resten gått bort også. men det var etter forrige svangerskap, holder på nå etter nummer to
2barns mor Skrevet 10. desember 2009 #8 Skrevet 10. desember 2009 Jeg slet også veldig med magefettet etter at jeg var relativt stor før graviditetene, slanket meg ned til første graviditet (planlagt). Gikk opp 30 kilo med henne. Ned 20 kilo og opp 30 kilo igjen med nr. 2. Gikk ned 35 kilo etter han. Magen hang og slang, kledde ikke av meg sammen med andre, ikke engang mannen min. Gikk aldri i bikini eller tettsittende klær (takk og lov for thigts og tunika!) Begynte å klø veldig under magen, var egentlig ganske hemmende. Fikk en spesialist til å se på meg og nå er det 8 uker siden jeg tok bukplastikk. Magen er helt flat og fin, og jeg er kjempefornøyd selv om det er et stort arr - men det blekner etter hvert. Kirurgen sa at dette har jeg aldri klart å bli kvitt på "egen hånd" for musklene var så slappe. Takk og lov for plastisk kirurgi!!
GuttemammaX3 Skrevet 10. desember 2009 #9 Skrevet 10. desember 2009 Pilates er fantastisk for mage /rygg, og du kan gjøre det enkelt foran tv med en dvd:)
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #10 Skrevet 10. desember 2009 Takk for gode tips her. 2barnsmor: Så flott du fikk muligheten til å ta bukplastikk. Jeg har ikke det problemet heldigvis da, har ca 81 cm rundt livet, og det henger ikke, er bare så irriterende med den "pølsa" som liksom ligger over buksa og den går rundt og bak på ryggen.. Kan ikke gå med stramme overdeler og bukse som er lav i livet.. ser ganske ille ut..hehe.
Kate77 Skrevet 10. desember 2009 #11 Skrevet 10. desember 2009 Tror nok du må til å telle kalorier. Når en begynner å trene vil gjerne kroppen ha mere energi for å kompansere og da er en fort like langt om en ikke følger med!
Gjest Skrevet 10. desember 2009 #12 Skrevet 10. desember 2009 Nettopp Kate77.. har fått en ekstrem søthunger etter jeg begynte å trene og det er ikke alltid like lett å stå i mot fristelsene... Så er nok eneste mulighet for meg... fikser dårlig lavkarbo diett. Har gått ned 10 kilo ved hjelp av vektklubben før, så får prøve igjen, selv om det er gørr kjedelig å registrere alt man spiser hele tiden. Men merker det er vanskeligere å få vekk fett etter en graviditet/fødsel ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå