Gå til innhold

14 dager til jul, og 11 arbeidsdager til jul.. OG

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare badet er vaska. Det brukte jeg 8 timer på :-S Gruer meg en smule til alt, altså. Fatter ikke hvordan jeg skal rekke alt! Har heldigvis bare et par julegaver igjen, men med veldig stort hus får jeg hetta med tanke på alt som må gjøres inne. Lenge siden jeg tok en skikkelig grov-vask, og det trengs virkelig. Ikke for ingenting at det tok så lang tid på badet...

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hvordan du har det... Jeg var godt i gang selv, kjøkkenet ble nedvasket i midten/slutten av november, og jeg hadde troen på at jeg skulle bli helt ferdig til denne helgen.. men fortsatt er det bare kjøkkenet som er nedvasket, og jeg har lagt syk en uke, så ingenting har blitt gjort denne uken heller...

Får gjøre en innsats i helgen:-)

Skrevet

8 timer på badet??? 8 timer er vel det jeg kommer til å bruke på hele huset... Jeg har nok å gjøre før jul, om jeg ikke skal vaske ned hele huset også. Nedvask tar jeg når jeg har tid til det, om det er mai, august eller desember. Huset hadde strengt tatt trengt en nedvask, men desember handler om kos for min del.

Skrevet

Gjør som meg. Full jobb, to barn og hus på over 350 kvm.

Jul = vanlig helgevask + masse stearinlys

Våren tar vi litt etter litt gjennom hele huset. Det er vår/sommer det meste av støvet synes og synes det er greit å ta hovedvasken/vinduer da.

Skrevet

8 timer på badet??? Skulle rukket hele huset på den tida.

Skrevet

Haha ja,s amme her. Lurer virkelig på hvor skittent det badet kan ha vært...? ;)

Skrevet

He he i år gidder jeg ikke. Vi er under oppussing, så her blir det snakk om å bare flytte verktøyet til side, så det blir plass til grana. Og rett etter jul skal vi rive kjøkkenet og stua, så orker ikke akkurat å vaske rundt nå da. Kansje ikke den perfekte jul sånn sett, men tror vi får det knall koselig i rotet allikevel:-))

Skrevet

Hvorfor det må vaskes? Fordi jeg tar grov-vask 2 ganger i året.

8 timer på badet er kanskje lenge, men da demonterer jeg dusjkabinett og slikt i tillegg. Så det trenger ikke å være dødsens skittent selv om man bruker lang tid :-) Gidder jo ikke slurve når jeg først holder på.

Skrevet

8 timer tror jeg nok de ikke engang bruker på de verste badene på ekstrem rengjøring, så du er nok over gjennomsnittet treg eller overnøye.

Hvorfor ta full nedvasking nå? Ingen lov om at det må gjøres på den tiden av året en ellers har mest å gjøre.

Shine det som synes og kos deg heller i førjulstiden.

Skrevet

synes du er flink jeg Hansine!

her vi bor er det så lite at vi ikke trenger mye tid. Men om vi ikke skulle rekke det er det jo fint med stearinlys ja for å skjule det værste. heldigvis reiser vi vekk i jula så vi slipper å se på det vi ikke rakk :)

Skrevet

Kanskje både treg og nøye. Klarer ikke se skit om jeg først har begynt.. Liker idèen om å tenne masse levende lys og glemme hele greia, men jeg klarer ikke. Nesten sånn tvangstanke at det må være strøkent overalt. (Ok om jeg legger skylden på mamsen?)

Skal nok rekke det meste. Håper jeg! Ferdig med vaskerommet nå da, og der brukte jeg "bare" 3 timer. Hahaha! :-))

Skrevet

hihihi, skyld på mamsen du. det gjør jeg også. Min hadde støv på hjernen, så nå gidder jeg ikke tørke støv, siden jeg gjorde det mye hjemme hos mor.. hahaha.

Skrevet

Jeg gjør som deg. Til jul vasker og rydder jeg alt. Det tar tid, men du verden så deilig å vite at skapene er vasket inni, vaskerommet er strøkent, ovnsplatene skinner og alle roteskuffer er gjennomgått. Det er hyggelig å gjøre alt fint på en gang. Adventstiden brukes til forberedelser. "Kosen" begynner julaften.

Skrevet

Gjør som oss. Vi betaler noen for å ta julevasken. Dette gjør vi hver desember. Kommer to stykker til lørdag, bruker 4 timer, koster 1000,- og de tar det meste.

Vasker vinduer og vegger og lister nede osv. De tar ikke oppå skap eller inni, men det skal jeg greie selv. Flytter møbler og vasker bra og grundig. Blir kjempe bra og lukter utrolig mye renere enn når vi gjør det selv;-)

Er utrolig digg og frigjør tid til å gjøre andre ting.

Mannen, barna og jeg skal bruke de samme 4 timene på å være borte fra hjemmet og kose oss.

Skal sies at vi kun har 65kvm da.

Skrevet

Det er ikke vaskingen som tar tid, det er alt det andre. Ta trekkene av sofene og ikke minst få dem på igjen etter vask, rydde opp i alle småting, pusse sølv og kopper, rydde vekk fravokste klær, ta bøkene ut av bokhyllene for å få tørket støv skikkelig, rense filteret i vifta over ovnen, polere møbler osv. Det er tingene som tar tid.

"Å kose seg" er oppskrytt. Den gode julefølelsen kommer etter at vi er fornøyde med vår egen innsats.

Skrevet

Ah, du har skjønt det Poamin! Det var jo mer det jeg mente, men ordla meg kanskje litt dumt. Vasket ikke i 8 timer, men fra jeg begynte med badet til jeg var ferdig! Altså, mye rydding i småtteri og rot! :-p

Skrevet

Enig i at det er ryddingen og forberedelsene som tar tid....selve vaskingen er jo bare en liten del av det. Så ikke helt for meg at du hadde tatt fra hverandre dusjkabinettet etc jeg da, når jeg ikke skjønte at du kunne bruke så lang tid ;)

Skrevet

Jeg gjør akkurat som deg før jul, men jeg begynner i oktober med skapene og sånt. LIker å vaske rundt på høsten, få kostet ut alle fluer og pollen etter sommeren. Men i år pusser vi opp og bor i et høl.............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...