Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #1 Skrevet 10. desember 2009 Hvorfor er det så mange lesbiske som kler seg om en mann og er som en mann? Altså, de er ganske "butche"..? Jeg syns dette er merkelig, da jeg ser for meg at en som er lesbisk ville falt for det kvinnelige og ikke en som kler seg og ter seg som en mann.. Hvorfor er det slik? Sier ikke at alle lesber er mandige, men mange er det, og andre jenter faller jo for dem. Samme med homofile, burde ikke en homofil mann falle for det mandige i en gutt, og ikke en som er like femi (eller mer) som en jente? Alt man skal lure og fundere på.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #2 Skrevet 10. desember 2009 En del hetrofile kvinner liker jo femi menn også da og en del hetrofile menn liker maskuline kvinner. Smaken er som baken rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2009 #3 Skrevet 10. desember 2009 jeg skjønner tankegangen din - til en viss grad. Men, så er det jo sånn at man ikke nødvendigvis er som man er for å virke tiltrekkende på andre, men nettopp bare fordi man _er sånn_. Altså, at en del lesbiske kvinner er "butche" eller mandige har vel mer med deres personlighet å gjøre, enn med hva de tiltrekkes av? eller?
Antinissen Skrevet 10. desember 2009 #4 Skrevet 10. desember 2009 Fordi de er mennesker og individer og kan velge stil og fremtoning som alle andre? Jeg får vel litt inntrykk av at du har en del fordommer og stereotypier i hodet som du får bekrefet dersom du ser en homse eller lesbe som bekrefter fordommene dine. Det betyr ikke at det er sånn. Forøvrig vet jeg om flust av streite jenter som kler seg "maskulint" og streite gutter som utfordrer kjønnsstigmatiseringen ved å kle seg i f.eks skjørt. Trodde vi hadde kommet litt lenger i 2009 enn å reagere på "jente-" og "gutte"-klær..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå