Gå til innhold

Kurs/deltidsstudier i permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg "må" antagelig ta et kurs/deltidsstudie i permisjonen min (antagelig siste mulighet for å få tatt kurset noen gang og jeg bør ha det...). Er det noen som vet hvordan det fungerer i forhold til nav? Jeg jobber nå ca80% og den opprinnelige planen, var at jeg skulle gå ut i permisjon 3uker før termin og ha min del av permisjonen + fellesdelen + litt ubetalt permisjon på slutten før faren tar ut sine 10 uker. Det kurset jeg nå må ta, består av 4 kurshelger (fredag + lørdag) + selvstudier. To av samlingene er før jeg går ut i permisjon, to av dem i den tiden jeg egentlig skal ha permisjon. Kurset blir arrangert på en høgskole og teller 15 studiepoeng.

Er det så enkelt som at faren kan ta ut permisjon de 2 fredagene jeg må på kurs mens jeg da har ulønnet permisjon? Eller bryr ikke nav seg om jeg studerer i det hele tatt så lenge jeg betaler hele kurset selv og ikke får betalt fra arbeidsgiver for det og ikke søker lånekassa om penger? (det står forresten i kursinformasjonen at det fortsatt ikke er avklart med lånekassa om man kan få støtte fra lånekassa).

Jeg må svare innen mandag om jeg vil gå på kurset eller ikke og jeg får ikke tak i noen på høgskolen som kan svare meg på om det er sannsynlig at det kommer et kurs senere også (det kommer bla an på antall søkere på dette kurset) og jeg kommer ikke gjennom hos nav..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm, jeg er i litt samme situasjon, men ikke helt. jeg er i permisjon og tok 15 stp denne høsten. nav svarte at i forhold til permisjonen var det helt ok. men jeg får perm-pengene fra jobb så kanskje er avgjørende.

når det gjelder kursdagene jeg har hatt (2 dager) tok far fri fra jobb. uten noe mer dikkedarier.

Skrevet

det regnes som arbeid og du må ha opphold i permisjonen. Snakk med nav er mitt beste råd!

eom det er noe du "må" ta, så bør du kunne få permisjon med lønn, ev. uten fra din arbeidsgiver i den perioden/de dagene det gjelder.

Skrevet

Problemet mitt er at jeg er i et vikariat frem til permisjonen, etter permisjonen har jeg ingen ny jobb klar (regner med det ordner seg i løpet av permisjonen), så jeg har ingen arbeidsgiver jeg kan kreve betalt av. Det at jeg "må" ha kurset, er fordi for å få en kompetanse som nå er med i grunnstudiet, men som ikke var det når jeg gikk ut for snart 10år siden. Det har selvfølgelig vært mange kurs med dette tidligere og jeg vurderte å melde meg opp like før jeg ble gravid sist, men utsatte det når jeg ble gravid den gangen... For min egen del ønsker jeg å ha kurset sånn at jeg ikke vil bli nedprioritert til stillinger senere fordi jeg mangler denne kompetansen.

Jeg skal prøve å ringe nav igjen, men jeg kom ikke gjennom når jeg ringte tidligere i dag. Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...