Gå til innhold

Ang laserbehandling av uønsket hårvekst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spart penger og gått og gledet meg til å endelig starte laserbehandlingen av mine lite hyggelige svarte hår på overleppen og haken. Men, så får jeg vite at fire uker etter behandling og en uke før behandling kan jeg kun barbere bort håret (for å ikke ødelegge hårsekkene bla bla).. Hvis dere hadde sett hvor mørkt hår jeg har og hvor sensitiv hud jeg har (dårlig kombo) så hadde dere skjønt at dette ikke var noen hyggelig beskjed. De sier videre at jeg kan komme til behandling max en gang pr. måned, og at det kan ta opptil ti behandlinger før jeg har oppnådd ønsket effekt. Det vil jo si at jeg må gå og barbere meg i ansiktet i nesten et år! Herregud ass!

Det synes at jeg har bart når jeg barberer! Svarte prikker under huden, og dessuten blir jeg fryktelig rød og sår.... Faen!!

Er det noen som har gått gjennom dette og som kan gi meg et oppmuntrende spark i rumpa eller som har tips til hvordan jeg kan skjule dette faenskapet?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare jeg som har bart og skjegg her?

HI

Skrevet

Har gått til behandling i ca 10 år nå jeg.. Ble noe bedre, men fortsatt ikke helt borte... Men det siste året har jeg gått til en som virker veldig seriøs, og jeg merker forskjellen på hennes laser og alle de andre laserene jeg har prøvd... Fra nyttår går prisene veldig opp, man forhåndsbetaler nå kun for 4 behandlinger, men fra nyttår må man bet for 5.. Det innebærer så mange behandlinger du trenger/må ha i en tidsperiode på 2 år..... Lover deg det er mye billigere enn å bet hver gang... Kunne kjøpt meg ny bil for alle de pengene jeg har kastet bort på hårfjerning...

Og nå er det så lite hår at jeg slipper å barbere, det lille som synes gjør meg ikke noe mer, for før var det skikkelig bad!!!

PS: Overleppe og hake er tidkrevende, går ikke så lett bort som på andre steder på kroppen.. Så vet du det...

Lykke til med behandlingen :-))

Skrevet

jeg er anonym 13.15

Bet ca 8000.. og det for to år!!! Da har jeg tatt overleppe, hake, øyenbryn og noen ekle hår på puppene!! Er visst mange som sliter med det der ifølge hun som fjerner det fra meg iallefall.. :-/

Har visst nesten ingenting sier hun iforhold til mange.. Synes synd på de som sliter med det problemet!! :-/ Befriende å få behandling og ikke minst se at det funker :-)))))

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Hadde du hår i ansiktet også? Hvordan har du gjort det mellom behandlinger? Har du barbert?

Jeg har barbert nå i et par uker, og er helt nuppete og rød og fæl på overleppen, og rett under huden er det massevis av svarte prikker som ikke går vekk! Jeg ser helt for jævlig ut!!... Jeg kan begynneå grine bare jeg ser det. Det er så grusomt, og i morgen skal jeg i bryllup! Det går jo bare IKKE!

Så, hva fader gjør man? Isolerer seg i et år mens behandlingen pågår eller? og, du sier du har vært under behandling i 10 år?

Det er nesten så jeg får lyst til å gi opp det her. Å gå rundt som nå er ihvertfall sosialt selvmord og selvfølgelse rett ned i kjellern. Ellers har jeg pleid å nappe med pinsett og det har jo fungert greit det, selv om det er et herk, og spesielt ille på turer osv..

Æsj, jeg hadde liksom gledet meg til det her, og har som sagt spart penger og ordnet noe veldig, men nå er jeg bare dritsur og lei meg om hverandre :-((((((

HI

Skrevet

Så det funker altså?

Jeg har også svarte hår på puppene, og en veiviser fra helvete... Ett øyebryn istedetfor to, hår på haken, halsen, urskog på armer, til og med svarte hår på tærne! Skulle tror jeg var mann!

I tillegg har jeg selvfølgelig urskog på legger og lår (laaange hår på bakside lår hvor jeg ikke alltid kommer til med høvelen)... krattskog på tissen og trusekant fra en annen verden... Hår i rompa, og på rompeballene...

Men, nå var det ihvertfall barten og skjegget jeg ønsket å bli kvitt... :-((

HI

Skrevet

Tusen takk for tips. Dette skal jeg jammen sjekke. Jeg går til behandling i Sandvika. De har fått gode omtaler, men jeg syntes jeg fikk litt lite informasjon på en måte... Vet ikke hva slags laser de bruker, men det kan jeg jo lett finne ut..

Hvis ikke så er ikke drammen så langt unna heller:-) Så, tusen takk igjen for svar... :-)

(skal prøve å ikke synes altfor synd på meg selv... he he )

HI

Skrevet

Hadde også bare ett øyenbryn.. Fæle greier.. :-/ Nå behøver jeg ikke barbere de mer omtrent mellom behandlingene, for det er så lite som kommer opp at det ikke ser så stygt ut... :-)

Har også mørke hår på beina, kratt i underlivet, men det shaver jeg jevnlig da... Mørke hår på armene, mer enn hva noen gutter kan ha jo!! Fælt...Hatt mareritt noenganger om hvis jeg havner på sykehus i koma el noe så får alle se hvor hårete og jævelig jeg egentelig ser ut!!! :-( Synd det er så dyrt å begi seg utpå bein osv, men i fremtiden skal jeg nok ta bikinilinje :-)

Skrevet

brukte ipl laser før, funka, men det tok land tid og kostet veldig mye i lengden.. Bet ca 1500 pr gang el var det mere....?

I begynnelsen måtte jeg shave...Måtte jo bare overleve det, nå i ettertid er det veldig deilig da.. Behøver ikke shva mer omtrent :-)))

Om det er en stund til første behandling kan du bleke håra, men da tror jeg du må vente 5 uker før du kan begynne behandling.. Tenkte siden du skulle i bryllup...

Lover deg at du kommer til å føle deg noen kg lettere når du ser resultater :-))) Og du er abselutt ikke alene....

Skrevet

Jeg ville prøvd hos ellipseklinikken jeg. De er visst veldig flinke og seriøse!! Håper du finner utav det :)

Skrevet

Vil bare si at du IKKE er alene HI!

En tur på stranda eller badebassenget kan ikke akkurat tas på sparket med min bikinilinje...

Men heldigvis er hårene i ansiktet mitt lyse og jeg tar kjapt over med høvelen annenhver morgen. Det tar en evighet å gjøre seg hårfri og jeg har ikke råd til å gå til voksing heller... :-( Laser tar visst best mørke hår, så siden mine er relativt lyse så tør jeg ikke bruke penger på noe som muligens ikke virker så godt. Og selv om hårene er lyse i ansiktet så er det utrolig sjenerende! Tør ikke stå for nær folk når en snakker, må passe på hvordan sola treffer ansiktet til enhver tid... Ugh... Kunne ønske jeg slapp!

Skrevet

Damer, damer... my girlz.

Har dere hørt om threading?

Jeg er hå-re-te, men begynte for noen år siden å gå til en indisk hudpleier. De tilbad voksing som behanding der, men anbefalte ikke det til ansikt, beste til det var threading sa de. Prøvde det, og så fornøyd var jeg at jeg gikk der hver fredag, threading på overleppe og hake. Hver uke i 2 år.

Da jeg skulle flytte utenlands var hudpleieren så grei at hun lærte meg teknikken! Og siden har jeg threada meg selv, og ikke lagt ut en krone på mitt hårete fjes. Ser vanigvis ut som et troll og må til med treadingen både en og to ganger i uken, øyenbryn, overleppe, hake. Men akk så det har forbedret livskvaliteten min!

Har spurt fastlegen om mulighet for laser, han sa jeg ikke hadde nok. Da svarte jeg "jaja, får komme tilbake om 10 år når jeg har helskjegg da". Han lo da, det gjorde ikke jeg.

Sjekk dette opp, og prøv det.

Vondt er det ja, men vel verdt hvert eneste vonde sekund. Go for it!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...