Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tur til å stille nakken til hogg for dib-politiet...

Dette med "ligge på magen" og itti bitti babyer.

Små'n er 2 1/2 mnd, og siden hun var veldig overtidig er lengdesynet allerede kommet. Hun er aktiv og liker å ligge på rygg og sparke og veive, spes under babygym. Men mageleie er kjempekjipt. Hun kan holdes og da holder hun oppe hodet sitt slik at hun kan titte over skuldra (nåde oss om det ikke er noe å se på). Men det aller festligste er å få en finger i hver hånd så hun kan sette seg opp (hun drar seg ganske bra opp) for å se rundt seg. Da er hun kjempefornøyd og titter og smiler og gurgler. Storesøs satt selv ved 4mnd. Babyen har litt av et temperament så jeg antar at hun ikke blir så sedat som storesøs. Jeg hører jo at fysioer rundt om kring er gira på at de ikke skal settes opp, men her holder hun jo ryggen som en ballerina...? Det blir jo bare 30 sek før vi legger henne ned og hun drar seg opp igjen, da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som førstemann hos oss... Vi gjorde akkurat det samme (lot ham dra seg opp selv, så legge ham ned igjen) og han var da superfornøyd... Han er en flott fireåring snart, uten noen problemer av den grunn... Det verste for oss, var at når han skulle sove, DA skulle han ligge på magen... Så han sov på magen fra han var fire uker gammel han... :-/ Veldig glad for at nr to sov på ryggen....

Tror dere bare skal gå etter magefølelsen jeg...

Skrevet

Høres ut som hun er fysisk tidlig, og har en sterk, liten kropp:-) - og et våkent hode!!

Jeg vet at det er vanskelig å la være å sette dem opp når det er det eneste de vil, instinktet vårt sier jo at vi skal hjelpe dem opp når det er det de vil! :-)

Jeg er også skeptisk på grunn av det vi har blitt fortalt på helsestasjonen, men utover det har jeg ikke noe kunnskap om babyer fysikk og utvikling.

Jeg har to forslag: let etter alternative måter babyen kan få utfordret esg fysisk på, og oppmuntre den til å ligge på magen.

Det andre er å ta et par telefoner til noen fysioterapeuter og helsesøsteren deres, og forklar dilemmaet, samt hvordan du oppfatter babyen fysikk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...